۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۰۶

فریدون اصفهانیان در گفتگو با مهر:

داوری برای دربی انتخاب می‌شود که آماده باشد/ امیدوارم فغانی ما را رو سفید کند

داوری برای دربی انتخاب می‌شود که آماده باشد/ امیدوارم فغانی ما را رو سفید کند

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال می‌گوید قطعا داوری را برای قضاوت در دربی انتخاب می‌‌شود که از لحاظ روحی - روانی و جسمانی آمادگی قضاوت این دیدار را داشته باشد اما نامی از گزینه‌های احتمالی داوری در این بازی نبرد. وی همچنین اعلام می‌کند همه داوران شانس قضاوت در این بازی را دارند.

فریدون اصفهانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص عملکرد داوران در هفته هفتم رقابتهای لیگ برتر ضمن بیان مطلب فوق گفت: با توجه به صحبت‌های ناظران که از قضاوت داوران رضایت داشتند، باید بگویم در این هفته عملکرد داوران مطلوب بوده است.

وی با بیان اینکه باید فیلم بازی‌ها را آنالیز کند تا در این خصوص بهتر اظهارنظر داشته باشد، ادامه داد: هرچند مشکل خاصی وجود نداشت ولی اگر قضاوت اشتباهی هم صورت گرفته باشد، به آن رسیدگی می‌کنیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص اعتراض بعضی از باشگاه‌ها به عملکرد داوران تاکید کرد: ما هم قبول داریم مشکلاتی وجود دارد و اعتراض این عزیزان قابل احترام است ولی تمام سعی و تلاشمان را برای رشد داوری انجام می‌دهیم که یکی از اقدامات‌مان در این زمینه میدان دادن به داوران جوان و آینده‌‎دار است.

وی در ادامه اضافه کرد: ما داوران بزرگ و الیتی در اختیار داریم که مسابقات خارجی را به خوبی قضاوت می‌کنند اما عده‌ای باید کنار این عزیزان کسب تجربه کرده تا در آینده با خلاء نداشتن داور باتجربه مواجه نشویم.

اصفهانیان در خصوص بازگشت محسن ترکی و دیگر داوران به عرصه داوری کشور، یادآور شد: ترکی و دیگر داوران پس از اینکه به دلیل آسیب دیدگی در لیگ امسال قضاوت نمی‌کردند، تست آمادگی جسمانی را به خوبی پشت سر گذاشتند و در این هفته‌ها هم قضاوت‌های قابل قبولی را انجام دادند.

وی در مورد انتخاب داور دربی پایتخت هم اظهار داشت: ما باید در این خصوص تصمیم گیری کنیم و قطعا داوری را انتخاب می‌کنیم که از لحاظ روحی و روانی و جسمانی آمادگی قضاوت این دیدار را داشته باشد.

رئیس کمیته داوران با بیان اینکه مظفری‌زاده در ایران نیست و شانس قضاوت در این بازی را ندارد، افزود: به هر حال همه عملکرد همه داوران را زیر نظر گرفته و بهترین گزینه را برای قضاوت این مسابقه انتخاب خواهیم کرد.

وی که در خصوص گمانه‌زنی رسانه‌ها در خصوص قضاوت این بازی توسط علیرضا فغانی اظهار نظری نکرد، تاکید کرد نام داور دربی را رسانه‌ای نکرده و تنها از طریق سایت فدراسیون فوتبال نام او را اعلام می‌کند، ادامه داد: باید بگویم خوشبختانه در این مدت که داوران ایرانی این بازی را قضاوت کردند، هیچ مشکلی به وجود نیامده است که من از این موضوع خوشحالم.

اصفهانیان در پایان در مورد اینکه فغانی چقدر شانس قضاوت در جام جهانی را دارد، گفت: ایشان هم در این مدت زحمات زیادی کشیده و قضاوت در جام جهانی بستگی به عملکرد خودش و سایر رقبا دارد. کمیته داوران فیفا قضاوت‌های او و دیگر داوران ایرانی را زیر نظر می‌گیرند و امیدوارم او در ارزیابی‌های صورت گرفته روسفید شده و افتخار دیگری را برای فوتبال ایران و جامعه داوری کشورمان رقم بزند.

کد خبر 2128244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha