۱۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۴۴

تیم تهاجمی مجید جلالی و سومین برد خارج از خانه/ طلسم پیروز نشدن در خانه صبای قم شکسته شد

تیم تهاجمی مجید جلالی و سومین برد خارج از خانه/ طلسم پیروز نشدن در خانه صبای قم  شکسته شد

تبریز – خبرگزاری مهر: تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز برای دومین هفته متوالی با مجید جلالی طلسم شکنی کرد و این بار طلسم پیروز نشدن در خانه صبای قم را شکست تا دیگر بهانه ای برای اعتراض و انتقاد نابجا بوجود نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته تیم تراکتورسازی در خانه و در شرایط غیر معمول سکوها موفق شد طلسم نباختن سایپا در تبریز را بشکند و این هفته هم شاگردان مجید جلالی دومین طلسم شکنی را این بار با پیروزی در خانه صبای قم تجربه کردند.

این موفقیت ها در شرایطی برای تیم تراکتورسازی حاصل می شود که این تیم یکی از مقاطع زمانی سخت خود را تجربه می کند، مقطعی که بصورت شفاف اعتراض ها و انتقاد های غیر منصفانه ای علیه تیم و بخصوص شخص مجید جلالی سرمربی تیم می شود. با این حال حمید زینی زاده حتی قبل از بازی با سایپا و قبل از بازی با صبا حمایت قاطع خود را از جلالی اعلام کرد تا این مربی اخلاق مدار و محجوب فوتبال ایران با فراغ بال به مصاف با حریفان فکر کند.

البته پس از بازی با سایپا و پیروزی دیرهنگام تراکتورسازی، تعداد معدودی از هواداران این تیم شعارهایی را در موقعی نامناسب سر دادند که این امر باعث شد تا جلالی از این وضعیت ابراز گلایه کرده و ناراحتی در مصاحبه های وی موج بزند.

با این حال کامپیوتر فوتبال ایران با چنین حواشی ناخواسته و غیر خودجوش که به زعم خودش برخی شعارها نشات گرفته از جاهایی بودند، به صورت حرفه ای مقابله کرد و توانست ضمن کنترل شرایط سخت، این وضعیت را به حالت عادی درآورده و تیمش را به لحاظ روحی و روانی آماده مصاف با صبا کند.

 

 

در دیدار با صبا که به واقع سومین پیروزی بیرون از خانه سرخپوشان تبریزی بود، جلالی با یک تیر چند نشان زد؛ مهم ترین هدفی که تیم تراکتورسازی و سرمربی این تیم آن را دنبال کرده و در نهایت نیز به آن دست یافتند، ارائه فوتبال هجومی و گلزنی مهاجمان تیم بود. این سبک بازی در واقع تعبیری منصفانه و معنای فوتبالی از شعارهای هفته گذشته هواداران تیم تراکتورسازی بود که این تیم موفق به انجام آن شدو در دیدار با سایپا، هنوز دقیقه شمار بازی به 30 نرسیده بود که از گوشه ای از ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز شعارهایی به گوش رسید که از تشویق سرمربی پیشین تیم تراکتورسازی حکایت داشت.

البته در نگاه اول با شنیدن فریاد "تونی اولیویرا" ی هواداران تراکتورسازی می شد به این نتیجه رسید که آنها خواهان برکناری مجید جلالی و روی نیمکت نشستن دوباره این مربی پرتغالی هستند اما با تفسیر کارشناسی این شعار و اینکه چرا هواداران پرشور یکی از محبوب ترین تیم های لیگ برتر در همین ابتدای فصل خواهان برکناری سکاندار فنی تیمشان هستند، می توان به این معنا رسید که سکونشینان ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز در روز بازی با سایپا به نوعی حق داشتند چنین شعاری سر دهند، البته نه اینکه آنها خواهان برکناری جلالی باشند، بلکه این تعداد هواداران خواهان ارائه فوتبالی تهاجمی، شبیه آنچه تیم تحت هدایت فنی تونی اولیویرا بازی می کرد، بودند.

تیم تراکتورسازی فصل گذشته اگر در خانه هم می باخت، تماشاگر پسند بازی می کرد و هواداران در طول یک فوتبال 90 و چند دقیقه ای، بارها نیم خیز شده و خطر روی دروازه حریف و موقعیت گلزنی تیمشان را می دیدند. البته اشاره به این موضوع نیز ضروری است که هر مربی فلسفه و تاکتیک فوتبالی خود را دارد و اگر تونی اولیویرا به فوتبالی تهاجمی هر چند بی نتیجه معتقد بود، مجید جلالی به این تفکر اعتقاد دارد که تیمی اگر برای قهرمانی در یک لیگ می جنگد، ابتدا باید در دفاع مستحم باشد و گل نخورد اما اگر تیمی در تک بازی برای بردن فکر می کند، باید در خط حمله دارای توان بالا بوده و تهاجمی تر کار کند.

با همه این تفاسیر، در دیدار با تیم صبا، تراکتورسازی تحت هدایت فنی مجید جلالی توانست فوتبالی تهاجمی ارائه داده و به نوعی خواسته هواداران تیمش که تماشای فوتبال هجومی و پر گل بود، را برآورده کرد. جالب اینکه هر سه گل تیم تراکتورسازی در قم را عناصر تهاجمی این تیم و مشخصا مهاجمان تراکتورسازی به ثمر رساندند که این خود نکته ای قابل تامل و ارزشمند برای تیم سرخپوش تبریزی ها باید به شمار آید.

اکنون می توان گفت که هواداران تراکتورسازی از عملکرد تیمشان راضی و خشنود هستند و دیگر بهانه برای اعتراض به مجید جلالی و بازیکنان تراکتورسازی وجود ندارد.

---------------------------------
محمود نصیرپور

کد خبر 2129820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha