۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۱۹

جلالی در گفتگو با مهر:

احیای انصاریفرد زمان می‌برد/ کیفیت پایین دربی ارتباطی به مربیان و بازیکنان ندارد

احیای انصاریفرد زمان می‌برد/ کیفیت پایین دربی ارتباطی به مربیان و بازیکنان ندارد

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز معتقد است کیفیت پایین دربی ارتباطی به مربیان و بازیکنان ندارد و تا زمانی که تفکر "باختن فاجعه است" ادامه داشته باشد، کیفیت بد دربی‌ها هم همینطور خواهد بود.

مجید جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص پیروزی تیم تراکتورسازی مقابل صبای قم در هفته هشتم و صعود این تیم به رده سوم جدول اظهار داشت: وقتی تیم شما صاحب برنامه باشد، زمان می‌تواند همه چیز را اثبات کند. زمان به نفع تیمی است که برنامه داشته باشد. در بازی با صبا یکی از با کیفیت‌ترین بازی‌های خودمان را انجام دادیم. به جرات می‌توانم بگویم این مسابقه حتی یکی از با کیفیت‌ترین مسابقات لیگ امسال بوده است.

وی با تمجید از عملکرد شاگردان محمد مایلی کهن افزود: در هشت هفته گذشته کم دیده بودم تیم‌هایی را که با کیفیت صبا بازی کند. همه در آینده می‌بینند که صبا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

* هم در کورس قهرمانی هستیم هم دیدگاه سازندگی داریم
سرمربی تراکتورسازی در پاسخ به این سئوال که "آیا هشت هفته زمان کافی برای اثبات برنامه‌هایش بوده است یا خیر"؟ تاکید کرد: ما به نسبت هشت هفته خوب بودیم ولی برای بهتر بودن به زمان بیشتری نیاز داریم. با توجه به مراحل برنامه ریزی می‌توانم بگویم ما بیش از 65 درصد به اهدافمان برسیم. خوشبختانه تراکتورسازی هم در کورس قهرمانی است و هم دیدگاه سازندگی‌اش را حفظ کرده است.

* در بخش حمله خوب نبودیم
جلالی ادامه داد: ما در بخش حمله در چند مسابقه خوب نبودیم ولی مقابل صبا بازیکنان هم هماهنگ‌تر ظاهر شدند و هم موقعیت‌سازی بیشتری داشتند که خوشبختانه در نهایت به سه گل رسیدیم.

* احیای انصاریفرد زمان می‌برد
وی درباره گلزنی کریم انصاریفرد و اینکه آیا این بازیکن به روند گلزنی‌اش در مسابقات بعدی ادامه خواهد دادی یا خیر، تصریح کرد: کریم سال گذشته در پرسپولیس یک فصل کابوس‌وار را سپری کرده بود و احیای او زمان می‌برد. با این حال این بازیکن نشان داد که بهتر شده است. همچنین سعید دقیقی بعد از یک ماه و نیم مصدومیت مقابل صبا بسیار تاثیرگذار و خوب بازی کرد و از وی هم راضی بودم. همچنین ما بازیکنانی مثل محمد ابراهیمی و جواد کاظمیان را داریم که خیلی به تیم کمک کرده‌اند. اینها مجموعه ای از بازیکنان هستند که در نتیجه گیری تیم تاثیر زیادی داشته‌اند.

* افزایش فاصله مسابقات خوب بوده است
جلالی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر تاثیر افزایش فاصله زمانی مسابقات لیگ در نتیجه گیری تیم‌ تراکتورسازی هم گفت: بیشتر شدن این فاصله برای ما بهتر است چون از طریق تمرینات سعی می‌کنیم به کیفیت بهتر برسیم. همین که بازی‌ها فشرده نیست به ما فرصت می‌دهد تا کارمان را بهتر انجام بدهیم.

* نباید بازیکنان و مربیان استقلال و پرسپولیس را محکوم کرد
وی در ادامه و در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تساوی تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال و کیفیت پایین دربی، اظهار داشت: نباید به این موضوع ایراد بگیریم. تعجب می‌کنم که برای پایین بودن کیفیت دربی بازیکنان و مربیان را محکوم می‌کنیم در حالی که اگر فکر کنیم باید خودمان و دیدگاهمان را که بر فوتبال حاکم است محکوم کنیم.

* وقتی باخت را فاجعه بدانیم دربی‌ها همینطور است
سرمربی تراکتورسازی افزود: با این دیدگاهی که بر فوتبال ما حاکم است و تغییر ناپذیر هم به نظر می‌رسد، فوتبال ما سال‌هاست که درجا می‌زند. طبق این دیدگاه است باخت را فاجعه می‌دانیم و بعد از یک شکست فشار وحشتناکی به بازیکنان و مربیان وارد می‌شود. تا این تفکر باشد دربی‌ها همینطور است.

* با یک باخت همه چیز زیر و رو می‌شود
جلالی خاطرنشان کرد: وقتی مربی می‌داند که با باخت در فوتبال همه چیز زیر و رو می‌شود و یک شکست در حد سنگین‌ترین جرم‌ها به حساب می‌آید، کیفیت پایین دربی ادامه خواهد داشت. ما فضایی را ایجاد کرده‌ایم و در این فضا نه مربی مقصر است نه بازیکن. به عنوان مثال ما صبا را در حالی شکست دادیم که این تیم بازی بسیار خوبی انجام داد. الان همه فکر می‌کنند که صبا بازی خوبی انجام نداده و شکست خورده است در حالی که آنها یکی از بهترین بازی‌های خود را انجام دادند.

* همه به خود اجازه می‌دهند توهین کنند
وی یادآور شد: آیا کسی در فوتبال ما هست که کیفیت‌ها را در فوتبال ما فارغ از نتیجه برد و باخت بسنجد؟ تفکر ما این است که وقتی تیمی می‌برد حتما خوب بوده که برده و وقتی تیمی می‌بازد حتما بد بوده که این اتفاق افتاده است. همه به خود اجازه می‌دهند بدترین توهین‌ها و تحقیرها را انجام بدهند در حالی که خودمان این فضای سنگین را در فوتبال ایجاد کرده‌ایم.

* بازیکنان در دربی می‌ترسند
سرمربی تراکتورسازی در پایان در خصوص بازی مستقیم استقلال و پرسپولیس هم گفت: این مسئله فقط به خاطر ترس و فشاری است که روی بازیکنان وجود دارد. آنها می‌خواهند هر لحظه توپ را از دروازه خود دور کنند؛ حالا این توپ هر کجای زمین می‌خواهد باشد فقط نباید در محوطه جریمه دو تیم باشد. این است که بازیکنان مجبور می‌شوند زیر توپ بزنند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتاد و هفتمین دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم سیزدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر روز جمعه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید.

کد خبر 2130295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha