۱۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۵۶

خبرگزاری فرانسه گزارش داد:

شکست قدرت های جهان در کنار گذاشتن اختلافات بر سر سوریه/الابراهیمی به روسیه می رود

شکست قدرت های جهان در کنار گذاشتن اختلافات بر سر سوریه/الابراهیمی به روسیه می رود

رهبران 20 کشور صنعتی جهان شب گذشته در ضیافت شامی میهمان رئیس جمهور روسیه بودند اما در این میهمانی تلاش آنها برای حل تنش های بوجود آمده در مورد تصمیم آمریکا برای حمله به سوریه بی نتیجه ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، رهبران 20 کشور صنعتی جهان (جی بیست) شب گذشته در ضیافت شامی در مورد بحران سوریه و تصمیم آمریکا برای حمله به این کشور با یکدیگر رایزنی کردند اما تلاش های آنها برای حل اختلافات در این رابطه بی نتیجه ماند.

نشست جی بیست از دیروز پنجشنبه به میزبانی روسیه آغاز شده است. شدت اختلافات در مورد سوریه میان رهبران شرکت کننده در جی بیست به حدی است که حتی می تواند چارچوب کلی نشست را به هم بزند.

در نشست شب گذشته رهبران 20 کشور جهان هر یک به مدت 10 دقیقه که در مجموع بالغ بر سه ساعت شد در مورد سوریه سخنرانی کردند اما با این وجود اختلافاتی که میان آنها در مورد حمله به این کشور وجود دارد از میان نرفت.

در همین رابطه "انریکو لتا" نخست وزیر ایتالیا که در نشست جی بیست شرکت کرده بعد از پایان ضیافت شام دیشب با انتشار پیامی در توئیتر گفت : مراسم شام رهبران جی بیست تازه به پایان رسیده و در این جلسه اختلاف نظرها در مورد سوریه بیشتر شدند.

بر اساس این گزارش، روسیه همچنان مخالف حمله نظامی آمریکا به سوریه به بهانه استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمایی است و در همین رابطه نماینده آمریکا در سازمان ملل مسکو را متهم کرده که با جلوگیری از تصویب قطعنامه علیه سوریه، شورای امنیت را به گروگان گرفته است.

در این میان "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس، که مجلس کشورش او را از مداخله نظامی در سوریه منع کرده مدعی شد که شواهد جدیدی در مورد استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در دست دارد.

نشست جی بیست امروز جمعه نیز پیگیری می شود و بر اساس اعلام سازمان ملل متحد "اخضر الابراهیمی" نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه، در نشست امروز جی بیست حاضر خواهد شد تا برای یافتن راه حل مسالمت آمیز جهت پایان دادن بحران در این کشور عربی با رهبران 20 کشور جهان رایزنی کند. 

کد خبر 2129883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha