۱۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۳۵

در سال زراعی جاری/

5 هزار تن گردو از باغ های خراسان شمالی برداشت می شود

5 هزار تن گردو از باغ های خراسان شمالی برداشت می شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در سال جاری بیش از پنج هزار تن گردو از باغهای این استان برداشت می شود.

حیدر نامور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آغاز برداشت گردو از باغ های خراسان شمالی در مناطق گرمسیری استان، افزود: پیش بینی می شود در سال جاری از سطح دو هزار و 500 هکتار باغ گردوی موجود در شهرستان های مختلف خراسان شمالی در مجموع بیش از پنج هزار تن گردو برداشت شود.

وی با بیان این که در سال گذشته چهار هزار و 500 تن گردو از سطح دو هزار و 500 هکتار باغ استان برداشت شده بود، اظهار داشت: بر این اساس میزان برداشت گردو در خراسان شمالی در سال زراعی جاری به نسبت سال گذشته افزایشی 500 تنی خواهد داشت.

نامور اضافه کرد: بیشترین باغ‌های گردو در خراسان شمالی به ترتیب در شهرستان‌های فاروج، شیروان و بجنورد واقع شده و غالب درختان گردوی موجود در استان نیز شامل رقم های بومی هستند.

وی یکی از مشکلات پیش روی باغداران استان را مشکلات نگهداری گردو تا زمان مناسب برای برداشت ذکر کرد و افزود: به همین دلیل برخی باغداران گردوهای تولیدی را پیش از رسیدن کامل جمع آوری می‌کنند که این موضوع بر کیفیت محصول تولیدی اثر سوء دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که 38 هزار هکتار آن باغ است و سالانه بیش از 200 هزار تن محصول باغی در این استان تولید می‌شود.

کد خبر 2129912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha