۱۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۱۱

آسوشیتدپرس:

کاهش اطمینان به امنیت سایبر/آمریکا رمزهای عبور رایانه ها را شناسایی کرده است

کاهش اطمینان به امنیت سایبر/آمریکا رمزهای عبور رایانه ها را شناسایی کرده است

آژانس امنیت ملی آمریکا در ادامه فعالیت های جاسوسی خود با همکاری انگلیس اقدام به شناسایی رمزهایی کرده اند که افراد مختلف برای محرمانه نگه داشتن فعالیت های سایبر خود انتخاب می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، رمزهای عبور میلیاردها کاربر اینترنت در سراسر جهان توسط آژانس امنیت ملی آمریکا ( سرویس جاسوسی این کشور) شناساسیی شده و کلیه اقدامات سایبر این افراد زیر نظر جاسوسان آمریکایی انجام می شود.

آژانس امنیت ملی آمریکا این کار را با همکاری سرویس های جاسوسی انگلیس انجام می دهد.

بر اساس گزارش هایی که در همین رابطه در روزنامه های نیویورک تایمز، گاردین و وب سایت پروپابلیکا منتشر شده، هدف اصلی جاسوسان آمریکایی و انگلیسی در این عملیات تجار و بازرگانان و فعالیت های زورانه آنها بده است.

در این گزارش ها به سرمایه گذاری چند میلیاردی آمریکا برای شناساسی رمز عبور اغلب کاربران اینترنت اشاره شده است.

در بخشی از این گزارش ها آمده است : آژانس امنیت ملی آمریکا برای شناسایی رمزهای عبور و نفوذ در فعالیت های کاربران اینترنت، ابررایانه های قدرتمندی ساخته و از طریق فناوری های ناشناخته راه های نفوذی به صندوق های پست الکترونیک همچون ایمیل و جی میل و دیگر صفحات شخصی کاربران اینترنت شناسایی کرده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، این کار به جاسوسان آمریکایی این اجازه را می دهد که پیش از ارسال مطلبی از طریق اینترنت به طور کلی در جریان محتویات آن قرار بگیرند.

در حدود دو ماه است که جهان بواسطه افشاگری های "ادوارد اسنودن" مامور سابق سازمان سیا و از پیمانکاران آژانس انیت ملی آمریکا، در شوک به سر می برد. بر اساس اسناد افشا شده توسط اسنودن تقریبا تمامی کشورهای جهان هدف جاسوسان آمریکایی بوده اند و این آژانس که 16 نهاد اطلاعاتی آمریکا را زیر نظر دارد با ابداع وسیله ای می تواند فعالیت های اینرتنتی هر نقطه از جهان را زیر نظر داشته باشد.

 

 

 

کد خبر 2129924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha