۲۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۹:۱۸

مرادي بينا باج:

خراسان شمالي قطب كاريكاتور در كشور معرفي شود

خراسان شمالي قطب كاريكاتور در كشور معرفي شود

بجنورد - خبرگزاري مهر: رئيس حوزه هنري خراسان شمالي گفت: كاريكاتور بايد يك هنر غالب باشد و خراسان شمالي قطب كاريكاتور در كشور معرفي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ميثم مرادي بينا باج عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاري موفق 4 دوره جشنواره سراسری کاريکاتور در استان گفت: حوزه هنری خراسان شمالی توانسته در جريان سازي عرصه کارتون و کاريکاتور کشور نقش بسزايي را ايفا کند.

وي افزود: امسال 999 اثر از 181 هنرمند کشور به دبیرخانه چهارمین سالانه جشنواره سراسری کاریکاتور ارسال شد که پس از داوري تعداد 134 اثر  برگزیده به بخش نمايشگاه راه يافت.

مرادي تصريح كرد: 79 اثر در بخش  موضوعي "زندگی شیرین" و 55 اثر در بخش آزاد انتخاب شده كه اين آثار در قالب کتاب جشنواره چاپ و نمایشگاه آن نيز در معرض ديد عموم قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: نفرات برگزیده این جشنواره در مراسم اختتامیه و افتتاح نمايشگاه جشنواره که در 25 شهریور سال جاری در بجنورد برپا می شود، معرفی خواهند شد.

رئيس حوزه هنري خراسان شمالی با اشاره به اينكه هم اکنون این استان بعد از تهران رتبه دوم كاريكاتور را دارد، اظهار داشت: با گسترش دامنه فعاليت درحوزه كاريكاتور، خراسان شمالی بايد قطب كاريكاتور در كشور معرفي شود.

وي تصريح كرد: در این جشنواره هنرمندان 26 استان با یکدیگر به رقابت پرداختند که از بین 13 نفر شرکت کننده این استان، آثار 6 نفر از آنها به بخش نمايشگاه راه يافت.

مرادي جايگاه اصلي انعكاس هنر كاريكاتور را، مطبوعات و رسانه ها عنوان كرد و گفت: كاريكاتور هنري فرد محور است كه بازخورد جهاني دارد.

کد خبر 2133945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha