۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۰۳

همزمان با دهه فجر/

نمایشگاه مشترک کاریکاتورهنرمندان اردبیلی وخراسان‌شمالی در بجنورد

نمایشگاه مشترک کاریکاتورهنرمندان اردبیلی وخراسان‌شمالی در بجنورد

بجنورد- همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر نمایشگاه مشترک کاریکاتور هنرمندان اردبیلی و آثار تصویرسازی هنرمند نوجوان بجنوردی در مرکز خراسان شمالی برپا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح شنبه و در هفتمین روز از دهه مبارک فجر نمایشگاه کاریکاتور هنرمندان اردبیلی و آثار تصویرسازی هنرمند نوجوان بجنوردی با حضور شماری از مسئولان و شخصیت های فرهنگی خراسان شمالی دایر شد.

رییس انجمن هنرهای تجسمی بجنورد در حاشیه برپایی این نمایشگاه اظهار داشت:۷۰ اثر هنری در رشته های کاریکاتور و تصویرسازی از هنرمندان استان اردبیل، محسن دمندان و شیرین قلی پور و همچنین آوا شیروانی مقدم هنرمند نوجوان خراسان شمالی به مناسبت ایام الله دهه فجر  در نگارخانه بجنورد در معرض نمایش و بازدید عموم قرار گرفته است.

عباس ناصری افزود: هدف آثار این نمایشگاه رساندن و نمایش دادن اثرات مخرب ماهواره بر فرهنگ جوامع از جمله فرهنگ کتاب خوانی است که متاسفانه با ورود رسانه های مجازی و اینترنت، نقش کتاب به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای فرهنگ ساز در جامعه کمرنگ شده است.

وی گفت: متاسفانه ماهواره به عنوان ابزاری سیاسی و فرهنگی برای تغییر بنیادین در فرهنگ و آداب و سنن ایرانی و اسلامی توسط قدرت های استکباری ترویج داده می شود و مسقیما باورها و ارزش های جامعه را هدف قرار می دهد.

به گفته ناصری برگزاری این نمایشگاه ها روزنه ای از روشنگری در این زمینه در قالب تصویر و کاریکاتور است که تعدادی از این آثار بیانگر این موضوع است.

وی اضافه کرد: نمایشگاه گروهی کاریکاتور و تصویرسازی از هجدهم تا بیست و سوم بهمن ماه در دو نوبت صبح و عصر در نگارخانه بجنورد برای بازدید علاقه مندان دایر است.

کد خبر 2488868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha