۲۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱:۱۵

افشین داوری در گفتگو با مهر:

کسب مدال در اندونزی بستگی به شرایط مسابقه دارد/ نیاز به مربی خارجی داریم

کسب مدال در اندونزی بستگی به شرایط مسابقه دارد/ نیاز به مربی خارجی داریم

رئیس فدراسیون دوومیدانی در خصوص شانس کسب مدال ملی‌پوشان کشورمان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی گفت: نمی‌توان از حالا در این باره صحبت کرد زیرا کسب مدال در اندونزی به شرایط روز مسابقه بستگی دارد.

افشین داوری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص حضور تیم ملی دوومیدانی ایران در در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: نمی‌توانیم از حالا در این باره عنوان کنیم که چند مدال کسب خواهیم کرد. همه چیز به شرایط مسابقه بستگی دارد ولی ورزشکاران خوبی را به این مسابقات اعزام می‌کنیم. بهرام افشارزاده هم اصرار داشت ورزشکارانی را اعزام کنیم که شانس کسب مدال را داشته باشند.

وی همچنین افزود: ما علاوه بر ورزشکارانی که شانس کسب مدال دارند، برخی دیگر از ملی‌پوشانی را که در بازی‌های آسیایی 2014 نیز امکان کسب مدال داشته باشند را هم به اندونزی می‌بریم تا به نوعی در این رقابتها محک بخورند و شرایط خود را بسنجند.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در ادامه تصریح کرد: سطح مسابقات بازی‌های اسلامی بالا خواهد بود. در 800 و 1500 متر ورزشکاران آفریقایی و به خصوص الجزایری نیروهای خوبی را به این مسابقات اعزام می‌کنند ولی سجاد مرادی هم برای ما حکم مدال دارد. ورزشکارانی مثل حدادی، رجبی و نمایندگان ما در پرش‌ها شانس مدال هستند و حضور ورزشکاری مثل احمد فرود را نیز در چنین رقابتی پر رنگ می‌کنیم.

وی درباره اضافه شدن دو ورزشکار دیگر به لیست اولیه یادآور شد: این تصمیم به خاطر این بود که در کمیته‌های تخصصی عنوان شد شانس مدال آنها وجود دارد. آقای شایان در کمیته پرش‌ها، وضعیت 44 کشور حاضر در این مسابقات را بررسی کرد و شانس محمدمحسن ربانی را برای کسب مدال زیاد عنوان کرد. رضا قاسمی هم اصرار دارد که در دو ماده می‌تواند مدال کسب کند. ما هم از بهرام افشارزاده خواهش کردیم که محبت کردند و با تلاش‌هایی که صورت گرفت نام این دو ورزشکار هم به فهرست قبلی اضافه شد.

داوری درباره حل شدن مشکلات احسان حدادی نیز خاطرنشان کرد: ما از هم دور نشده بودیم. ایشان ورزشکار این مملکت هستند و باید شرایط را مهیا می‌کردیم. در این شرایط هم او پذیرفت که در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شرکت کند. حدادی آماده نبود و برای مسابقات قهرمانی جهان ریسک نکرد. او این اواخر گفته بود که اگر آماده شوم به مسابقات جهانی می‌روم که از آمادگی لازم دور بود.

وی ادامه داد: چنین ورزشکارانی حتما باید پشتیبانی شوند. شرایط امسال مسابقات قهرمانی جهان هم با گذشته فرق می‌کرد چرا که 208 کشور در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند و همین نشان می‌دهد که کار خیلی سخت بوده است. ما جزو کشورهای خوش شانس هستیم که یک نماینده در بین نفرات برتر دنیا داریم و باید او را مورد حمایت قرار دهیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در همین حال اضافه کرد: ما می‌گوییم که کل ورزش دجار مشکلات اقتصادی شده است ولی در همین شرایط هم می بینیم که پول‌های خیلی کلان در برخی رشته‌ها هزینه می‌شود، بنابراین می‌توان در دوومیدانی هزینه کرد. من و حدادی سه، چهار جلسه با یکدیگر داشتیم و برای پشتیبانی وی مذاکرات خوبی صورت گرفت.

وی در خصوص انتخاب یک مربی خارجی برای حدادی خاطرنشان کرد: در این باره با آقای ایگر مازکوف وارد بحث قرارداد شده‌ایم. خود حدادی نظرش این است که در شرایط کنونی این مربی می‌تواند به وی کمک کند و قطعا در ادامه کار با کیم بوخنسوف نیز مذاکراتی خواهیم داشت. قرار بر این شده که حدادی در بحث‌های تکنیکی با بوخنسوف صحبت کند. ضمن اینکه با کیومرث هاشمی هم برای جلسه با شخص وزیر ورزش و جوانان صحبت‌هایی داشته‌ایم.

داوری در پاسخ به این سوال که آیا برای بازی‌های آسیایی 2014 مربیان خارجی را به خدمت خواهید گرفت؟، گفت: هنوز در این باره موافقت نشده است ولی وارد عرصه‌ای شده‌ایم که به این مربیان نیازمندیم. ما قطعا برای سجاد مرادی مربی به خدمت می‌گیریم و در مجموع نیاز به هفت، هشت مربی خارجی داریم.

کد خبر 2136771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha