۲۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۸:۳۶

سفیر روسیه:

گسترش روابط اقتصادی ایران و روسیه ضروری است

گسترش روابط اقتصادی ایران و روسیه  ضروری است

اراک – خبرگزاری مهر: سفیر روسیه در ایران بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی دو سویه ما بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، لوان جاگاریان با تاکید بر این مهم ظهر روز سه شنبه در نشست مشترک با استاندار مرکزی ، تولیدکنندگان و صنعتگران و مجموعه اتاق بازرگانی استان مرکزی گفت: روسیه و ایران 2 کشور همسایه هستند که به لحاظ برخورداری از بازار اقتصادی و تولیدات صنعتی و کشاورزی شرایط خوبی را برای افزایش تعاملات اقتصادی با یکدیگر دارند.

وی با اشاره به ملاقات اخیر روسای جمهور ایران و روسیه با یکدیگر از علاقمندی عمیق پوتین برای گسترش روابط فرهنگی، اقتصادی و صنعتی با ایران خبر داد و گفت: براساس دستور اخیر پوتین تلاش در جهت گسترش روابط دو سویه ایران و روسیه در دستور کار سفارت روسیه قرار گرفته است.

سفیر روسیه در ادامه از استان مرکزی به عنوان یک  استان توانمند صنعتی و کشاورزی یاد کرد و گفت: تلاش در جهت برقراری روابط خواهر خواندگی استان مرکزی با یکی از استان های فدراسیون روسیه از اولویت  های کاری من در این سفر خواهد بود.

جاگاریان همچنین بهره گیری از ارز ملی روسیه در تبادلات تجاری تجار ایرانی با روسیه را ضروری خواند و گفت:  با توجه به نگرانی صنعتگران در این حوزه اقدامات بسیاری در راستای تحقق این مهم صورت گرفته این در حالیست که متاسفانه به رغم قول یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران مبنی بر پیگیری آن تا کنون نتیجه ای در برنداشته است اما من به عنوان یک رابط قول می دهم این مسئله را پیگیری و به نتیجه برسانم.

اتحاد ایران و روسیه بستر ساز تولد تکنولوژی های برتر در دنیا

استاندار استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به شرایط مطلوب و ارتباطات قابل توجه فی بین ایران و روسیه گفت: اتحاد ایران و روسیه بستر ساز تولید تکنولوژی های برتر در دنیاست.

علی اکبر شعبانی فرد ادامه داد: استان مرکزی از استان های پیشرو در حوزه تولیدات صنعتی و کشاورزی است و بستر لازم را برای افزایش همکاری اقتصادی دو کشور برخوردار است.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت صادرات و واردات کالا بین دو کشور گفت:  تلاش جهت تقویت روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور روسیه و ایران از اولویت های کاری دولت یازدهم است.

استاندار مرکزی افزود: به رغم وجود بازارهای اقتصادی در آمریکای لاتین نباید از بازارهای بکر خاورمیانه، آسیا میانه و آسیای دور غافل باشیم چرا که بازار بکر آسیای میانه بستر ساز رشد اقتصادی کشورها خواهد بود.

شعبانی فرد با اشاره به تزار تجاری موفق دولت پوتین اظهار داشت: همسایگی ایران باروسیه تقویت روابط اقتصادی 2 کشور را ضروری می  سازد.

وی تاکید کرد: صنعتگران استان مرکزی باید با تعریف سهم خود در بازار روسیه از فرصت های ایجاد شده نهایت بهره را ببرند.

روسیه مقصد مهم تجارت ایران در خاورمیانه

رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به توانمندی های صنعتی دو کشور ایران و روسیه گفت: همسایگی ایران و روسیه به واسطه مرزهای آبی فرصت خوبی برای گسترش روابط اقتصادی 2 کشور است.

دکتر جعفری افزود: استان مرکزی به عنوان قطب صنعتی و کشاورزی ایران می تواند سهم بسزایی در مبادلات اقتصادی و تجاری با روسیه داشته باشد.

وی با اظهار تاسف از سطح مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته گفت:  2 و نیم میلیارد دلار مبادلات تجاری بین دو کشور توانمند ایران و رو سیه قابل قبول نیست و مسئولین هر دو کشور باید بستر لازم را برای افزایش این مبادلات انجام دهند.

فعالین بخش صنعت و تولید استان مرکزی نیز در این نشست از تحریم ایران به عنوان یک فرصت استثنایی برای کشور روسیه یادکردند و معتقد بودند دولت روسیه باید بستر استفاده از ارز ملی روسیه را برای تجار ایرانی فراهم کنند.

افزایش برگزاری جلسات بازرگانی ایران و روسیه و معرفی برندهای تولیدی 2 کشور برای عرضه در بازارها و تبیین قوانین آسان گمرکی برای ارسال کالاهای ایرانی به روسیه از دیگر خواسته های تولید کنندگان استان مرکزی بود.
 

کد خبر 2137710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha