۱۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۰۸

شعبانی فرد:

گسترش فرهنگ تعاون وحدت و همدلي را در جامعه افزايش مي دهد

گسترش فرهنگ تعاون وحدت و همدلي را در جامعه افزايش مي دهد

اراك- خبرگزاری مهر: استاندار مركزی گفت: گسترش فرهنگ تعاون در سايه توجه به آموزه هاي اخلاقي و ديني و اعمال مديريتي صحيح و كارآمد، وحدت و همدلي و ميل به همكاري را در جامعه افزايش مي دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علي اكبر شعباني فرد  با صدور پيامي به مناسبت هفته تعاون افزود: گسترش فرهنگ تعاون در سايه توجه به آموزه هاي اخلاقي و ديني و اعمال مديريتي صحيح و كارآمد، ضمن اينكه وحدت و همدلي و ميل به همكاري را در جامعه افزايش مي دهد ، ابتكار و نوآوري را در بخش هاي مختلف اقتصادي شكوفا ساخته و زمينه را براي تامين بخشي از نياز جامعه به اشتغال پايدار فراهم مي سازد.

وی از اين نهاد به عنوان يكي از كانون هاي مهم و اثرگذار در حوزه هاي اجتماعي و اقتصادي كشور ياد كرد و اظهارداشت: جوهره تعاون در نظام مقدس جمهوري اسلامي بر پايه اخلاق و تقوي و به منظور مشاركت در انجام كارهاي خير و خداپسندانه بنا نهاده شده است.

استاندار مركزي در اين پيام آورده، تعاوني ها مي توانند با بسيج و هدايت، ظرفيت هاي بالقوه جامعه و ترغيب و تشويق سرمايه گذاران كوچك، مسير را در زمينه سرمايه گذاري براي كارهاي مولد و اثر بخش هموار نمايند.

وی ادامه داد: به طور يقين اهميت مقوله تعاوني ها در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ناشي از ارزش هاي معنوي و نتايج مفيد اقتصادي آن بوده و از اين جهت است كه در منشور نظام اسلامي ما يعني قانون اساسي توجه ويژه اي مطابق با اصل ۴۴ قانون اساسي به تعاوني ها شده است.

در بخش ديگري از اين پيام آمده، تعاوني ها امروزه در چرخه نظام اقتصادي و اجتماعي كشور چه از بعد اقتصادي به دليل نگاه عدالت گونه و هم از منظر سياسي به دليل توجه به آزادي و چه از ديدگاه فرهنگي به يمن وجود ارزش هاي اخلاقي و ديني وظيفه اي مهم و موثر بصوص در سالي كه به نام سال حماسه سياسي و اقتصادي نامگذاري شده، برعهده دارند.

استاندار مركزي در اين پيام، از تمامي فعالان عرصه تعاون كه صادقانه و دلسوزانه در جهت بسط و گسترش فرهنگ تعاون تلاش مي كنند، تقدير و تشكر كرد و ضمن تبريك روز تعاون، آرزوي توفيق تلاشگران اين بخش را خواستار شد.

کد خبر 2129197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha