۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۴۰

گزارشی از تحولات آسیا/

آغاز رزمایش فیلیپین و آمریکا/ بازداشت هزار و 366 نفر در پاکستان

آغاز رزمایش فیلیپین و آمریکا/ بازداشت هزار و 366 نفر در پاکستان

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: آغاز رزمایش فیلیپین و آمریکا، گسترش حجم مبادلات تجاری ویتنام و نیوزیلند به یک میلیارد دلار در سال 2015، بازداشت هزار و 366 نفر در پاکستان و سفر رئیس جمهوری سنگاپور به مالزی از جمله رویدادهای مهم قاره آسیا به شمار می رود.

فیلیپین

ارتش فیلیپین از آغاز رزمایش آبی-خاکی نیروهای این کشور و آمریکا از امروز چهارشنبه در استان "زامبالس" فیلیپین و شرکت دو هزار و 300 نظامی در این رزمایش خبر داد.

"وینس ادوارد سالمینگو" افسر بخش روابط عمومی رزمایش سالانه آمریکا و فیلیپین هدف از برگزاری این رزمایش را گسترش قابلیت های نظامی دو کشور برای انجام عملیات و همچنین آموزش نیروها با هدف واکنش به بلایای طبیعی خواند و از ادامه این رزمایش تا روز 11 اکتبر خبر داد.

ارتش فیلیپین اعلام کرد که رئیس پلیس شهر زامبوانگا که توسط آدم رباها ربوده شده بود، آزاد شد.

ویتنام

همچنین ویتنام و نیوزیلند از تصمیم دو کشور برای گسترش حجم مبادلات تجاری خود به یک میلیارد دلار در سال 2015 خبر دادند.

ویتنام و نیوزیلند همچنین از تصمیم خود برای افزایش سفر مقامات عالیرتبه و همکاری در زمینه های دفاعی، امنیت، کشاورزی، صنعت، انرژی، معدن، حقوق و آموزش خبر دادند.

پاکستان

رسانه های پاکستانی همچنین گزارش دادند که در جریان خشونت ها در شهر کراچی در جنوب این کشور دست کم 11 نفر کشته و چندین فرد دیگر زخمی شدند.

همچنین در جریان 11 روز عملیات مستمر نیروهای پاکستانی علیه شبه نظامیان، آدم رباها و اخاذان در شهر کراچی هزار و 366 نفر بازداشت شدند.

همزمان با آغاز مذاکرات صلح دولت پاکستان و شبه نظامیان، پارلمان این کشور حمله اخیر طالبان به یکی از مقامات ارشد نظامی را در شمال غرب پاکستان محکوم کرد.

سنگاپور

همچنین رئیس جمهوری سنگاپور امروز چهارشنبه در سفری سه روزه با هدف گسترش روابط دوجانبه عازم مالزی شد.

گفته می شود که این اولین سفر رئیس جمهوری سنگاپور به مالزی از زمان تصدی پست ریاست جمهوری در سال 2011 تاکنون است.

افغانستان

همچنین رسانه های خبری با اشاره به کاهش حضور نظامیان اسلوونی در افغانستان گزارش دادند که این کشور در اواخر ماه جاری 35 سرباز را به افغانستان اعزام می کند که 21 نفر کمتر از شمار نیروهای ایساف در این کشور است.

کد خبر 2137878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha