۳۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۳۱

سرهنگ مطهری خبر داد:

اجرای 170 عنوان برنامه اختصاصی دفاع مقدس در شاهرود

اجرای 170 عنوان برنامه اختصاصی دفاع مقدس در شاهرود

شاهرود – خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شاهرود ضمن اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: در این هفته غیر از برنامه های عمومی، 170 عنوان برنامه اختصاصی در این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عباس مطهری صبح شنبه در کنفرانس خبری که با حضور خبرنگاران در محل حرم شهدای گمنام شاهرود برگزار شد ضمن تاکید بر اینکه دفاع مقدس آیینه تمام نمای تحقق وعده های الهی در قرآن بود، تصریح کرد: این امر از جمله وعده هایی بود که خداوند متعال در قرآن کریم در رابطه با غلبه دین اسلام بر کفر و نفاق، پیروزی مسلمانان و غلبه مستضعفان بر مستکبران داده است.

وی با اشاره به تحقق وعده های الهی در دوران دفاع مقدس افزود: در دوران مقدس ثابت شد که "ان تنصرالله فلا غالبکم " و پیروزی جز از جانب خداوند متعال وجود ندارد و بحمدلله کشور ما با اطاعت از ولایت و زیر چتر اسلام به پیروزی هایی دست یافت که باورش برای خود مانیز سخت بود.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شاهرود در رابطه با برنامه های هفته دفاع مقدس این ناحیه بیان کرد: بسیج سپاه شاهرود غیر از برنامه های عمومی مانند فضاسازی که در همه رده ها و پایگاه ها اجرا می شود 170 عنوان برنامه اختصاصی نیز دارد و شامل غبارروبی گلزار شهدای شهرها و روستاها، دیدار با ائمه جمعه، شرکت در نماز جمعه، دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس،  نشست های بصیرتی و معرفتی و مسابقات فرهنگی و ورزشی است.

مطهری یادآور شد: صبحگاه مشترک و رژه حماسی بسیجیان توسط گردان های امام حسین(ع) در سه گروه مجزا، ویزیت رایگان در مراکز درمانی سپاه، اعزام اکیپ های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم، همایش های امر به معروف و نهی از منکر، مراسم های شب خاطره و تجلیل از یادگاران دفاع مقدس ، اردوهای یک روزه تفریحی و زیارتی و بازدیدهای علمی از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در سپاه شاهرود است.

وی از نمایش رزمی فرهنگی "حماسه اروند" به عنوان برنامه اصلی و ویژه سپاه شاهرود در هفته دفاع نام برد و گفت: نمایش رزمی فرهنگی حماسه اروند با محوریت بازخوانی عملیات والفجر 8 در مجاورت حرم مطهر شهدای گمنام برگزار می شود که تاکنون در استان و شهرستان برنامه ای به این شیوه انجام نشده است.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود تصریح کرد: عملیات والفجر 8 با خلق حماسه تاریخی و کاری که به لحاظ دانش نظامی غیرممکن بود با عبور رزمندگان اسلام از رودخانه خروشان اروند و فتح فاو پایان یافت و در این عملیات توانستیم منطقه بسیار مهمی از خاک عراق را به تصرف خود در بیاوریم.

مطهری در رابطه با حضور گردان کربلای یک و دو شهرستان شاهرود در عملیات والفجر 8 یادآور شد: گردان کربلای یک شاهرود با فرماندهی شهید حسین عرب عامری در منطقه شلمچه برای عملیات ایذایی و گردان کربلای دو شاهرود با فرماندهی سردار استاد حسینی فرمانده فعلی سپاه استان در منطقه اروند و فاو حضور داشت و در مجموع تعداد 100 شهید در عملیات والفجر 8 از این شهرستان تقدیم نظام و انقلاب شد که همین ویژگی ها باعث شد تا عملیات والفجر 8 برای بازخوانی و اجرای نمایش رزمی فرهنگی در دستور کار ما قرار بگیرد.

وی با اشاره به بازسازی منطقه عملیاتی والفجر 8 اذعان داشت: در اجرای نمایش رزمی فرهنگی حماسه اروند حدود 80 بازیگر در قالب رزمندگان ایرانی و عراقی در صحنه حضور دارند که حضور گردان کربلا در عملیات والفجر 8، آموزش های غواصی قبل از شروع عملیات، عبور از اروند و فتح فاو را به تصویر می کشند و به جهت تصویر سازی بهتر در ذهن مخاطب منطقه عملیاتی والفجر 8، رود اروند، نهر خین، جزیره بووارین و فاو بازسازی شده است.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشار، مراسم شب شعر و خاطره و گویی، نمایشگاه فرهنگی و یادمان شهدا، عبور از تونل شیمایی، مسابقه پینت بال و سینه زنی دوره در کنار نمایش رزمی فرهنگی "حماسه اروند" نام برد و خاطر نشان شد: این نمایشگاه از اول مهر به مدت یک هفته از ساعت 16 برای بازدید به روی عموم مردم باز است و همشهریان عزیز ضمن بازدید از سایر قسمت های نمایشگاه می توانند بعد از نماز مغرب و عشا و مراسم خاطره گویی و شب شعر در اجرای نمایش "حماسه اروند" حضور یابند.

کد خبر 2139661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha