۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۵

حجت الاسلام مصائبی:

فضای مناسب و کافی اولین نیاز در امر آموزش است

فضای مناسب و کافی اولین نیاز در امر آموزش است

شاهرود - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: به گفته کارشناسان، کيفيت نظام آموزشي، ارتباط مستقيمي با امکانات مدارس و محيط دارد و به عبارتي وجود فضا و زمان مناسب و کافي، اولين نياز در يادگيري است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ولی الله مصائبی صبح دوشنبه در مراسم نواختن زنگ مهر در دبیرستان صدرای شاهرود، با انتقاد از نبودن مکانی ثابت برای این دبیرستان افزود: سرمايه گذاري در جهت ارتقاي سطح کمّي و کيفي آموزش، هرچند بازده فوري ندارد، امّا قدم اول براي تربيت نيروي انساني مورد نياز جامعه است.

وی با اشاره به اینکه دبيرستان صدراي شاهرود با بيش از شش سال هنوز مکان ثابت و داراي امکانات نبوده و از اين بابت رنج مي برد، گفت: اميدوايم اداره کل تبليغات اسلامي در تعامل با آموزش و پرورش بتواند در تامين فضاي مناسب آموزشي اقدام کنند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در بخش دیگری با بیان اینکه روزهاي آغازين مدرسه از جهات مختلف داراي اهميت است، اظهار داشت: ايجاد نگرش هاي مثبت و پويا در دانش آموزان، تقويت انگيزه تلاش و تحصيل، کاهش دغدغه، اضطراب و ترديد و زدودن هرگونه آثار بدبيني نسبت به درس و مدرسه و کلاس و معلم، و سرانجام آشنايي با شخصيت و ديدگاه هاي دانش آموزان مي تواند در روزهاي آغازين مدرسه صورت پذيرد.

وی به بخشی از پیام امام خمینی(ره) به مناسبت آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده اند "اکنون بر معلّمان متعهّد و مسئولان مراکز آموزشي است که با کوشش خود جواناني را تحويل دانشگاه ها دهند که با آگاهي از انحرافات گذشته دانشگاه، بر فرهنگ غني و مستقل اسلامي ايران تکيه کنند و بر اساتيد متعهد است که... جواناني متعهد نسبت به مصالح کشور و آگاه به اهداف اسلام تحويل جامعه دهند و مطمئن باشند که با اين خدمت، استقلال و آزادي کاملِ ميهن عزيزشان تضمين خواهد شد".

مصائبی افزود: مقام معظم رهبری نیز در توصیه به متولیان امر تعلیم و تربیت فرموده اند "شما معلمان می خواهید از نسل بعد از انقلاب انسان هایی بسازید که انقلاب را حفظ کنند پس باید به این کار بزرگ اهمیت بدهید و قدر آن را بدانید".

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان اضافه کرد: استقلال و آزادي کشور در گرو تربيت صحيح کودکان، نوجوانان و جوانان است و اين کار نيازمند همتي والاست و نقش معلمان و مربيّان اساسي و مهم است.

وی در خاتمه با بیان اینکه  امام خميني (ره) در اين زمينه مي فرمايند "بايد دستگاه هاي آموزشي متعهّد و دل سوز براي نجات کشور، اهميّت ويژه اي در حفظ جوانان عزيزي که استقلال و آزادي کشور در آينده منوط به تربيت صحيح آنان است، قائل باشند" گفت: از اين روست که نقش معلّمان و اساتيد در تربيت و تهذيب دانش آموزان و دانشجويان به عنوان اساسي ترين و مؤثّرترين نقش مطرح می شود.

کد خبر 2141246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha