۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۴۸

طی مراسمی؛

زنگ مهر و مقاومت در مدارس استان سمنان نواخته شد

زنگ مهر و مقاومت در مدارس استان سمنان نواخته شد

سمنان - خبرگزاری مهر: طی مراسمی همزمان با سراسر کشور زنگ بازگشایی مدارس در استان سمنان نواخته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده ولی فقیه در استان سمنان صبح دوشنبه به مناسبت بازگشایی مدارس در مراسم نمادین نواختن زنگ مهر و مقاومت در محل دبيرستان دخترانه عفاف سمنان گفت: اول مهر روز بازگشايي مدارس، بهار تعليم و تربيت، فصل شور و شعور و ايجاد فضاي نشاط و شادماني در جامعه است و آموزش و پرورش سمنان روزهاي سرنوشت سازي را پشت سر مي گذارد و مديران در اين راه و نيل به اهداف بلند، سهم به سزايي دارند.

آیت الله سید محمد شاهچراغی با بیان اینکه جهاد علمي و جهاد نظامي هر دو جهادي مقدس است و از درهاي بهشت محسوب مي شوند، تصریح کرد: شرایط کنونی جامعه که هجمه فرهنگی دشمنان فزونی یافته، رسالت آموزش و پرورش خطیر شده است.

وی ضمن تاكيد بر لزوم ترويج فرهنگ حجاب و عفاف در مدارس گفت: نحوه حفظ حجاب در داخل مدارس دخترانه ممكن است درست باشد ولي بايد در بيرون فكري به حالش كرد و خانم هاي معلم بايد دختران دانش آموز را راهنمايي كنند چون حجاب به عنوان یکی از ضروريات دين بايد به آن توجه شود.

ضرورت حفظ پاكدامني در كنار يادگيري علم و دانش

نماينده ولي فقيه در استان سمنان خطاب به دختران دانش آموز گفت: در كنار يادگيري علم بايد با خدا، با تقوا و با عفاف باشيد و حجاب و پاكدامني خود را حفظ كنيد.

وي توسعه علمي، وجودي و توسعه كيفي عملي را از جمله رموز موفقيت در امر تعليم و تربيت دانست و گفت: تاثيرگذاري در تربيت جز با اخلاص، سعه صدر و رواج دانايي در جامعه امكان پذير نيست.

آیت الله شاهچراغی افزود: درسال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از گل های بوستان مدارس انتظار می رود که قدر این دوران پر برکت آرامش و امنیت را که به مدد خون مقدس شهداء و جانفشانی های جانبازان و ایثارگران پرافتخار و رهبری های پیامبرگونه امام راحل و رهبر معظم انقلاب بدست آمده بدانند و باتوکل به خالق هستی به آموختن و تزکیه نفس بپردازند.

آموزش و پرورش بزرگترين امانت دار كشور

استاندار سمنان نیز در این مراسم گفت: آفتاب مهر و رافت بر ايران اسلامي تابيدن گرفته است، ظلمت و تاريكي فرار مي كند و نور، ميهمان شيفتگان علم و دانش مي شود.

عباس رهی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بزرگترين امانت دار كشور است گفت: دانش آموزان پاك در اختيار آموزش و پرورش قرار مي گيرند و پاك نيز بايد از اين محيط خارج شوند و اين امر خطير نياز به رسيدگي و نظارت جدی دارد.

وی افزود: آغاز سال تحصيلي و تقارن آن با آغاز هفته دفاع مقدس، يادآور مهرورزي و خلق حماسه بزرگ معلمان و شاگردان مكتب ايثار و شهادت است.

استاندار سمنان گفت: باید زیر ساخت های برای موفقیت و كسب افتخار دانش آموزان بیشتر فراهم شود.

رهی با تاكید بر اینكه همه دستگاه های اجرایی باید در عملیاتی كردن تحول بنیادین آموزش و پرورش مشاركت داشته باشند، افزود: آموزش و پرورش در سال های اخیر جهش خوبی داشته است.

وی محافظت از دانش آموزان را رسالت انقلابي و اسلامي دانست و گفت: اگر همه مراقبت كنند فساد ريشه كن مي شود و در اين صورت رسالت انقلابي و اسلامي خود را به انجام رسانده ايم.

معلمان بدنه اصلی نظام تعلیم و تربیت محسوب می‏ شوند

مقام عالی دولت در استان سمنان با بیان اینکه سال تحصیلی جدید در استان هم‏زمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به خوبی آغاز شد، ادامه داد: این آغاز خوب و همراه با برنامه در حقیقت نوید دهنده حیات و زندگی جدیدی در بدنه آموزش و پرورش است که در نهایت به رشد علمی دانش‏آموزان و ایران اسلامی خواهد انجامید.

وی با بیان اینکه این آغاز مطلوب باید با تحولات بزرگی نیز در ادامه سال تحصیلی در استان سمنان همراه شود، تصریح کرد: برنامه‏ریزی و زحماتی که دست‏اندرکاران نظام تعلیم و تربیت، فعالان آموزشی و فرهنگیان و مسئولان آموزش و پرورش متحمل شده‏اند، توفیقات عظیمی را در جامعه به همراه دارد که بسیار پسندیده است.

استاندار سمنان ادامه داد: همچنین پرداختن به تربیت اسلامی و دینی دانش ‏آموزان امر مهمی است که هرگز نباید به دست فراموشی سپرده شود.

وی اظهار داشت: معلمان بدنه اصلی نظام تعلیم و تربیت محسوب می‏شوند و از این رو باید همیشه با مطالعه سر کلاس‏های درس حاضر شوند و تلاش بیشتری برای فراگیری روش‏های نوین تدریس داشته باشند.

۱۰۹ هزار دانش آموز در استان سمنان مشغول به تحصيل هستند

مديركل آموزش و پرورش استان سمنان نيز در این مراسم افزود: در سال جديد تحصيلي، مجد و عظمت در اشكال مختلف حماسه سياسي و حماسه اقتصادي محقق شده است و آموزش و پروش نيز در اين راه كوشا است.

محمد بناييان سفيد با یادآوری اینکه در استان سمنان ۱۰۹ هزار دانش آموز مشغول به تحصيل هستند كه اين تعداد را هشت هزار و ۲۰۰ معلم همراهي مي كنند، گفت: دانش آموزان اين استان، ۷۵ مورد رتبه هاي اول تا چهارم كشوري را كسب كرده اند، در كنكور از نظر علمي رتبه دوم را كسب كرده و دانش آموزان دختر نيز در رشته واليبال رتبه دوم كشوري را كسب كرده اند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه عدالت آموزشی به دست خیران مدرسه ساز محقق می شود، تصریح کرد: توسعه فضاهای آموزشی به عنوان مهم ترین شاخص توسعه و پیشرفت در راستای تربیت نیروی انسانی مومن و خلاق حائز اهمیت است.

ریشه شکوفایی تمامی عرصه‌ها در آموزش و پرورش نهفته است

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار داشت: اگر ما می خواهیم ماندگاری علم خودش را بیشتر نشان دهد باید ابزارش را فراهم کنیم که این ابزار شامل نیروی انسانی، فضاهای آموزشی و همچنین تجهیزات آموزشی است که امیدواریم به کمک هم بتوانیم این اقدامات را به ثمر بنشانیم.

بنائیان سفید ضمن اشاره به اینکه ریشه شکوفایی تمامی عرصه‌ها در آموزش و پرورش نهفته است، افزود: معلمان چراغ هدایت و روشنگر مدارس کشور و دانش‌آموزان هستند که در شغل انبیاء الهی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا کاستی‌ها در آموزش و پرورش به حداقل برسد، گفت: دولت تدبیر و امید برنامه‌های مناسبی را در حوزه آموزش و پرورش اجرایی خواهد کرد تا مدارسی علم‌محور، بانشاط و پژوهشی برای اعتلای کشور داشته باشیم.

مدير كل آموزش و پرورش استان سمنان در خاتمه بيان داشت: محور اصلي رويش اين نشاط در جامعه، معلم است و هر ساله با گشوده شدن صفحه تازه در كتاب سترگ آموزش و پرورش، هيجان و اشتياق دانش آموزان در فضاي مدرسه عطر دل انگيز تعليم و تربيت را مي پراكند.

آغاز سال تحصیلی 93 - 92 برای اولین بار همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس یادمان هشت سال جانبازی، رشادت و جان‌باختگی از سر عشق و آنان که در راه دفاع از میهن و آرمان‌های اسلامی جان خود را از دست دادند، آغاز شد.

کد خبر 2141302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha