۱ مهر ۱۳۹۲، ۲۰:۰۵

چیت‌چیان اعلام کرد:

حمایت وزارت نیرو از توسعه نیروگاه‌های اتمی کشور

حمایت وزارت نیرو از توسعه نیروگاه‌های اتمی کشور

بوشهر - خبرگزاری مهر: وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو آماده است در صورتی که سازمان انرژی اتمی برنامه توسعه نیروگاههای اتمی را داشته باشد حتما از این برنامه حمایت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید چیت‌چیان عصر دوشنبه در آئین تحویل موقت نیروگاه اتمی بوشهر به ایران اظهار داشت: مقارن شدن این رویداد بزرگ با هفته دفاع مقدس بسیار معنا دار است چرا که این موفقیت علمی و صنعتی که شاهد آن هستیم بیانگر فداکاری‌ها، ایثارها و مقاومت‌های هشت سال دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: موفقیت در بهره‌برداری این نیروگاه بیانگر ویژگی‌های بزرگ ملت ما  مثل صبوری، مقاومت و ایستادگی و دست یافتن به هدف های بزرگ است و من از تمام دوستانی که در این موفقیت نقش داشتند به عنوان یک خدمت‌گزار تشکر می‌کنم

وزیر نیرو افزود: بهره گیری از انرژی اتمی برای تولید انرژی برق و استفاده صلح آمیز در دنیا بسیار گسترش پیدا کرده و بیش از 380هزار مگاوات نیروگاه اتمی در سراسر جهان در حال فعالیت است.

وزیر نیرو با اشاره به ویژگی‌های این نیروگاه گفت: این نیروگاه بخش قابل توجهی از گاز پایه ای کشور ما را تولید خواهد کرد، استفاده از انرژی اتمی باعث متنوع شدن منابع انرژی شده و بنابر این موجب افزایش امنیت عرضه انرژی در کشور ما است.

وی افزود: همچنین اگر این نیروگاه حدود هشت میلیارد کیلو وات  تولید سالانه داشته باشد از آنجا که در سالهای اخیر ما تولید گاز طبیعی کم داشتیم و گاز طبیعی کفایت نمی کرد و از گازوئیل استفاده می کردیم، بنابراین عملکرد یک نیروگاه اتمی در سال حدود دو میلیارد ریال صرفه جویی در انرژی فسیلی خواهد داشت.

وی بیان کرد: توسعه این نیروگاه‌ها موجب آن می‌شود که بتوانیم آب شیرین تولید کنیم و این برای ما که در کشور خشکی هستیم بسیار ارزشمند است.

چیت چیان در آخر گفت: وزارت نیرو آماده است در صورتی که سازمان انرژی اتمی برنامه توسعه چنین نیروگاهی داشته باشد حتما از این برنامه حمایت کند.

کد خبر 2141625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha