۱ مهر ۱۳۹۲، ۲۰:۴۲

روحانی:

ایران پیشقراول برخورداری از نیروگاه اتمی در جهان اسلام است

ایران پیشقراول برخورداری از نیروگاه اتمی در جهان اسلام است

رئیس جمهور در پیامی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران پیشقراول برخورداری از نیروگاه اتمی در جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر از بوشهر، محمد احمديان معاون رئیس سازمان انرژي اتمي و رئیس شركت توليد و توسعه انرژي در آیین تحویل موقت نیروگاه بوشهر به بهره‌بردار ایرانی پيام دكتر حسن روحاني رئیس جمهوری اسلامی ایران را قرائت كرد.

در پیام رئیس جمهور آمده است: اكنون به لطف خداوند و همكاري دو جانبه ايران و روسيه و به رغم تاخير بوجود آمده، مرحله تحويل موقت نيروگاه اتمي بوشهر آغاز مي‌شود كه اين رويداد فرخنده را به ملت بزرگ ايران تبريك مي‌گويم.

در این پیام تصریح شده است: در پرتو همت والاي جوانان اين مرز و بوم و سياست راهبردي جمهوري اسلامي ايران مبني بر توسعه فناوري‌هاي نوين، پيشقراول داشتن نيروگاه اتمي در جهان اسلام هستيم.

حسن روحانی در این پیام یادآور شد: روند همكاري‌هاي دو جانبه ميان ايران و روسيه در چند دهه گذشته از سير صعودي برخوردار بوذه و نيروگاه اتمي بوشهر نماد همكاري و بستري براي ساير همكاري‌ها است.

وی همچنین با اشاره به پيامدها و تبعات ناگوار سوانح هسته‌اي افزوده است: پيامدها و تبعات ناگوار سوانح هسته‌اي از جمله فوكوشيما مُهر تاييدي بر رويكرد جمهوري اسلامي ايران مبني بر اطمينان كامل درباره ايمني نيروگاه و عدم بروز خطرات احتمالي است.

دکتر روحانی اضافه کرد: شعار آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، "اتم براي صلح است" و امیدوار هستیم كه همه كشورها براي تحقق اين شعار حركت كنند و جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته از پيشگامان دستيابي به اين هدف والا خواهد بود.

به گزارش مهر، عصر امروز در آیینی باشکوه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر نیرو و جمعی از مسئولان استان بوشهر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شركت اتم استروي اكسپورت روسي كه پيمانكار راه‌اندازي اين نيروگاه است به طور موقت نيروگاه اتمي بوشهر را به ايران تحويل داد.
 

کد خبر 2141635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha