۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۵

حقانی خبر داد:

تخصیص 10 میلیارد ریال اعتبار برای طرح ترسیب کربن در استان سمنان

تخصیص 10 میلیارد ریال اعتبار برای طرح ترسیب کربن در استان سمنان

سمنان – خبرگزاری مهر: رئيس امور حفاظت خاك سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري کشور ضمن اشاره به اجرای طرح ترسیب کربن در استان سمنان، گفت: این طرح با 10 میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم حقاني در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ضمن اشاره به اجرای طرح ترسیب کربن در این استان، افزود: اين طرح همچنین با هدف توانمندسازي جوامع محلي در استانهاي البرز، مركزي، بوشهر، تهران و كرمان در حال اجراي و در استانهاي تهران و كرمان از پيشرفت بالاتري برخوردار است.

وی سمنان را از استانهاي فعال در اين طرح دانست و گفت: برنامه عمران ملل متحد برای طرح مذکور 80 هزار دلار تقبل كرده و سهم استان نيز 10 ميليارد ريال در قالب يك برنامه پنج ساله است.

كارشناس معین طرح ترسيب كربن، با بيان اينكه اين طرح با مشاركت برنامه عمران ملل متحد و با مشاركت استانهاي مربوطه اجرا مي شود، اظهار داشت: در اين خصوص تفاهم نامه اي بين برنامه عمران ملل متحد و استان مربوطه منعقد شده است.

حقانی ضمن اشاره به اينكه توانمند سازي جوامع محلي و ارتقاي سطح زندگي همراه با حفظ منابع طبيعي و محيط زيست از اهداف اين طرح است، اظهار داشت: هدف كلي اين طرح جلب مشاركت و همكاري جوامع محلي در اجراي برنامه ها است و جلب نظر بانوان در اجراي اين طرح نيز در برنامه طرح ترسيب كربن قرار دارد.

وي با بيان اينكه طرح مذكور در استان سمنان در مرحله مبادله موافقت نامه قرار دارد گفت: در اين استان طرح مذكور در شهرستان دامغان با حداقل 10 روستاي تحت پوشش است.

رئيس امور حفاظت خاك سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري کشور در پایان خاطرنشان کرد: طرح ترسيب كربن در ايران براي اولين بار در سال 84 از استان خراساني جنوبي آغاز و در قالب يك برنامه 10 ساله شامل چهار سال اجرا و چهار سال ارزيابي انجام شد و هم اكنون مرحله دوم آن در اين استان در حال اجرا است.

کد خبر 2142172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha