۱۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۹

کتاب «اعترافات یک رمان‌نویس جوان» منتشر شد

کتاب «اعترافات یک رمان‌نویس جوان» منتشر شد

کتاب «اعترافات یک رمان‌نویس جوان» نوشته امبرتو اکو، متفکر ایتالیایی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، «اعترافات یک رمان‌نویس جوان» تحشیه‌ای است بر متن رمان‌نویسی اکو. این تحشیه اما در مواردی از خود متن فراتر می‌رود و تصویری همزمان از اکوی رمان‌نویس و نظریه‌پرداز را به ما می‌نمایاند: بنیان‌های فکری، الگوهای نوشتاری و دلبستگی‌های او را در مقابل ما می‌گستراند. او انگار در این کتاب، خودِ نویسنده‌اش را زیر میکروسکوپ خودِ محقق‌اش گذاشته و به بررسی آن پرداخته است هر چند این دو خود را شاید نتوان به سادگی از هم تفکیک کرد.

به هر حال اکو در این کتاب از مولف الگو و مولف تجربی می‌گوید، از شخصیت‌های داستانی از نحوه تاثیرپذیری ما از چنین شخصیت‌هایی از تاویل کنندگان از ساز و کار داستان از پدیده‌ای به نام «فهرست کردن» و از بسیاری موارد دیگر. لابلای گفته‌هایش نیز متوجه رندی‌های خاص او می‌شویم.

در این کتاب ما با متنی سر و کار داریم دستکار آدمی چندوجهی که از دانش نظری گسترده‌ای برخوردار است و به قول معروف، عمری سرش توی متون کلاسیک و مدرن بوده است، اما جای امیدواری هست چون اکو می‌داند مطلبش را چطور بنویسد تا مخاطبش را پس نزند و بی‌شک، این را مدیون همان گرایش ادبی، همان گرایش روایت‌پردازی است. این کتاب در 4 بخش شامل نوشتن از چپ به راست، مولف، متن و تاویل گران، ملاحظاتی چند در باب شخصیت‌های داستانی و فهرست‌های من تدوین شده است.

کتاب 204 صفحه‌ای «اعترافات یک رمان نویس جوان» با ترجمه مجتبی ویسی، در شمارگان 1100 نسخه و با بهای 9500 تومان از سوی انتشارات مروارید منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

کد خبر 2142210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha