پیشنهاد یک نماینده برای تأسیس فراکسیون کودک و نوجوان در خانه ملت

پیشنهاد یک نماینده برای تأسیس فراکسیون کودک و نوجوان در خانه ملت

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مسایل کودکان و نوجوانان به بررسی و پیگیری‌های عمیق و متمرکز نیاز دارد و نمایندگان باید به فکر تأسیس فراکسیون کودک و نوجوان باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان این دیدگاه و با اشاره به ضرورت توجه به حقوق کودکان و نوجوانان گفت: آگاهی جامعه از حقوق و مسایل تربیتی و اجتماعی این قشر پایین است و قاعدتا حقوق آن‌ها در جامعه آن‌طور که باید محترم شمرده نمی‌شود.

جعفری که در آستانه برگزاری «هفته ملی کودک» سخن می‌گفت به کم‌اطلاعی خانواده‌ها و جامعه از نیاز‌ها، خواسته‌ها و بخش‌های آسیب‌پذیر این دوران سنی اشاره کرد و افزود: کودکان و نوجوانان حداقل به لحاظ شرایط فیزیکی و بودن در مرحله رشد، ممکن است در معرض آسیب‌هایی جدی قرار گیرند.

وی ادامه داد: وجود بچه‌های بی‌‌سرپرست، بدسرپرست، بچه‌های خیابانی، کودکان کار و کودکان بزهکار نشان می‌دهد که ما هنوز آن‌طور که باید به کودکان و نوجوانان نپرداخته‌ایم.

نماینده بجنورد تصریح کرد: کودکان آینده‌ساز جامعه ما هستند و آن‌طور نیست که فقط کودکانی آینده جامعه را می‌سازند که در امنیت و آسایش و در محیطی سرشار از علم و فرهنگ رشد کرده باشند. بلکه کودکان کار و خیابان و بدسرپرست نیز در کنار آن‌ها تاثیرات تامل برانگیزی در آینده جامعه خواهند داشت.

این نماینده مجلس با بیان این‌که نمایندگان باید به فکر تاسیس فراکسیون کودک و نوجوان باشند و مسایل این قشر را در آن‌جا بررسی کنند، گفت: در کمیسیون‌های مختلف مانند کمیسیون اجتماعی، آموزش و فرهنگی کم و بیش به ابعاد مسایل کودکان و نوجوانان پرداخته می‌شود، اما کافی نیست و این مسایل باید متمرکزتر و در یک مجموعه مستقل و مجزا بررسی شود.

جعفری اقدام برای تاسیس فراکسیون کودک و نوجوان را تلاشی جهت بازشناسی حقوق این قشر برای جامعه عنوان کرد و افزود: متاسفانه در انتخابات، شورای شهر، مجلس و ریاست جمهوری دیده شد که از تصاویر کودکان و نوجوانان در پوسترها بسیار بهره می‌برند، اما کسی آن‌ها را جدی نمی‌گیرد.

کد خبر 2142636

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha