۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۱۸

رئیس دیوان عدالت اداری:

برخی برخوردهای اداری متناسب با شان نظام و مردم نیست/ شکایات مردم از عملکرد دستگاه های اجرایی بالاست

برخی برخوردهای اداری متناسب با شان نظام و مردم نیست/ شکایات مردم از عملکرد دستگاه های اجرایی بالاست

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: برخی برخوردها در دستگاه های اجرایی در شان ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و این امر شکایتهای مردم از عملکرد دستگاههای اجرایی را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری صبح پنج شنبه با بیان این مطلب در شورای اداری استان مرکزی افزود: وجود برخی کمبودها در دستگاه های اجرایی واقعیتی است که نمی توان نادیده گرفت اما کسی حق ندارد به بهانه وجود این کمبودها برخورد ناشایستی با ارباب رجوعان داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت انجام امور مردم در دستگاه های اجرایی و تلاش در جهت تسریع انجام آن بیان داشت: مدیران دستگاه های اجرایی باید حتی در صورت نبود امکان تامین خواسته ارباب رجوعان این واقعیت را برای آنها تفهیم و از دست به سرکردن مردم خودداری کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور بر ضرورت آسیب شناسی دستگاههای اجرایی تاکید کرد و گفت: مدیران باید با آسیب شناسی مجموعه کاری خود واقعیت ها را پذیرفته و موجبات کاهش آمار پرونده های وارده به دیوان عدالت اداری را فراهم کنند.

حجت الاسلام منتظری با بیان این که ارباب رجوع نباید تنها در لفظ و بیان ارباب رجوع باشد بلکه باید در معنای واقعی یک مراجعه کننده به عنوان ارباب خود دانسته و در جهت حل مشکلاتش اقدام کنیم افزود: مدیران دستگاه های اجرایی باید بدانند اگر امروز نظام جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه در دنیا می ایستد و حرف برای گفتن دارد از صدقه سر مردمی است که همواره در سخت ترین شرایط پشتیبانی خود از این نظام را به دنیا ثابت کرده اند.

دیوان عدالت مهمترین شاخص سنجش رضایت مردم از دوایر دولتی است

رئیس دیوان عدالت اداری کشور در ادامه دیوان عدالت اداری را مهمترین شاخص سنجش رضایت مردم از دوایر دولتی دانست و گفت: این که من و شما از خود تعریف کنیم و بگوئیم عملکردمان خوب است که خوب نمی شود بلکه این تعداد پرونده های وارده به دیوان عدالت اداری است که بیانگر چگونگی عملکرد دستگاه های اجرایی در کشور است.

حجت الاسلام منتظری یادآور شد: اگر چه از تمام شکایات واصله به دیوان عدالت اداری کشو ر شاید 50 درصد شکایان مورد قبول واقع نشود اما مهم اصل نفس و همان ورود پرونده به دیوان است که باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

وی آمار شکایات مردمی از دستگاه های اجرایی را نامطلوب توصیف کرد و گفت: مدیران باید با عنایت به این آمارها از افزایش آنها جلوگیری کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور رسیدگی به امور مردم را یک وظیفه شرعی برای همه مدیران برشمرد و گفت: اگر در نظام جمهوری اسلامی ایران از مدیران ارشد تا کارمندان جزء همه این واقعیت را قبول داشته باشند تحقق مدینه فاضله در کشور دور از دسترس نیست.

دستگاههای اجرایی با تقویت بخش حقوقی از بیت المال دفاع کنند

حجت الاسلام منتظری در ادامه با انتقاد از ضعف بخش حقوقی دستگاه های اجرایی گفت: این ضعف همواره موجب تضعیف حقوق بیت المال شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه اکثر کارشناسان حقوقی دستگاه های اجرایی با ارائه لوایح ضعیف در دفاع از شکایت واصله نمی توانند به خوبی از حق دستگاه مورد نظر دفاع کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری با تاکید بر ضرورت پاسخگویی سریع دستگاه ها به دادخواست ها و آراء صادره گفت: تعلل مدیران در پاسخگویی و اعتراض به شکایات موجبات محکومیت آنها را فراهم خواهد کرد.

حماسه آفرینی رزمندگان مایه عزتمندی امروز ایران است

رئیس دیوان عدالت اداری کشور همچنین در این نشست ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان داشت: حضور غیرتنمند جوانان این مرز و بوم در جنگ تحمیلی 8 ساله علیه ایران موجبات اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را در دنیای امروز باعث شد.

حجت الاسلام منتظری ا اشاره به عظمت 8 دفاع مقدس گفت: حاصل غیرت و مردانگی جوانان آن سالها باعث شده تارئیس جمهوری ایران اسلاامی امروز با اقتدار وصف نشدنی در مجامع بین المللی سخن گفته و از حقوق حقه این ملت دفاع کند.

وی ادامه داد: برقراری امنیت و آرامش در کشوری که در محاصره جنگ های داخلی همسایگان خود قرار گرفته جای بسی شگفتی است و این محقق نمی شد مگر در سایه سار خون پاک شهیدانی که از جان در برابر دفاع از خاک و ناموسشان مایه گذاشتند.

رئیس دیوان عدالت اداری ایمان و اعتقاد راسخ امام و رزمندگان 8 سال دفاع مقدسريال شخصیت والای بنیانگذار کبیر انقلاب و پشتیبانی همه جانیه ملت ایران از رهبر و جبهه های جنگ را سه عامل پیروزی ایران در جنگ تحمیلی برشمرد و گفت: اگر نبور انفاس قدسیه امام راحل معادلات جنگی دشمن به واقعیت می پیوست.

کد خبر 2143358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha