۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۳

نشان لژیون دونور فرانسه به فیلیپ راث تقدیم شد

نشان لژیون دونور فرانسه به فیلیپ راث تقدیم شد

فرانسه بالاترین نشان افتخارش را تقدیم فیلیپ راث نویسنده سرشناس آمریکایی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، نشان لژیون دونور از سوی وزیر امور خارجه فرانسه در نیویورک به راث تقدیم شد.

در مراسمی که جمعه با شرکت لورن فابین فابیوس ترتیب داده شد، راث برای یک عمر دستاوردهای ادبی‌اش تقدیر شد.

این جایزه که سال 1802 از سوی ناپلئون بناپارت برای گرامیداشت سربازان و غیرنظامیان بنا نهاده شد، دارای پنج درجه است و راث 80 ساله عنوان ارشد را دریافت کرد.

راث هنگام دریافت جایزه گفت: این بزرگ‌ترین افتخار و یک شگفتی فوق‌العاده است. او که به زبان فرانسوی صحبت می‌کرد، گفت واقعا خوشحال شده است.

فابیوس با عظیم خواندن دستاوردها و موفقیت‌های راث گفت: فرانسه با اهدای این نشان آنچه را شما به فرهنگ کشور من بخشیدید، به شما باز می‌گرداند.

راث با نوشتن رمان «شکایت پورتنوی» در سال 1969 به شهرت رسید و آثار او به عنوان مهم‌ترین تجربیات ادبی معاصر شناخته می‌شود.

راث نویسنده نزدیک به 30 رمان از جمله «معلق» در سال 2009 است و آخرین رمانش با عنوان «مکافات» را که به شیوع بیماری فلح اطفال در سال 1944 پرداخته، سال 2010 منتشر کرد.

راث برنده جوایز متعدد ادبی است که دو جایزه ملی کتاب، دو جایزه حلقه منتقدان کتاب ملی و سه جایزه قلم فاکنر و نیز جایزه پولیتزر 1997 از جمله آنهاست.

راث در سال 2012 در گفتگو با یک مجله فرانسوی اعلام کرد دیگر به نوشتن آثار داستانی نمی‌پردازد. او گفت: وقتی نوجوان بود زبان فرانسوی را یاد گرفت، اما از آن زمان تاکنون بیشتر آن را از یاد برده است.

کد خبر 2145278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha