۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۳۹

سردار قطب الدینی خبر داد:

پیشرفت 40 درصدی پروژه صحن حضرت زهرا (س) در نجف

پیشرفت 40 درصدی پروژه صحن حضرت زهرا (س) در نجف

اراك - خبرگزاری مهر: مسئول استانهای ستاد بازسازي عتبات عاليات گفت: پروژه صحن حضرت زهرا (س) در نجف يكي از پروژه هاي كلان در دست اجرا در عتبات عاليات است که درحال حاضر حدود ۴۰ درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عباس قطب الديني ظهر روز يكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این پروژه عظیم و ماندگار تمام استانهای کشور سهیم هستند و در زمانبندی انجام شده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه هر یک از استانها بسته به توان خود مسئوليت بخشي از وسعت ۲۱۸ هزار متر مربعي صحن را برعهده گرفتند تصریح کرد: بهره برداري از آن هشت سال طول مي کشد.

سردار عباس قطب الديني با بیان اینکه بيش از ۱۵۰ پروژه با مشاركت ستادهاي عتبات عاليات استان هاي مختلف در عراق در حال ساخت است گفت:  تمامي ۳۱ استان كشور بر اساس توانمندي و پتانسيل هاي هر منطقه  توافق نامه هايي مسئوليت انجام پروژه هاي مذكور را برعهده دارند.

وي سهم استان مركزي در تعهدات پروژه هاي عتبات عاليات را امسال ۳۰ ميليارد ريال  عنوان کرد و اظهارداشت: استان مرکزی توانسته در شش ماه اول امسال به در ادای اين تعهدات عمل کند.

طرح توسعه خيمه گاه سيدالشهدا (ع) با پيشرفت فيزيكي ۶۰ درصد

مسئول استانهای ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور طرح توسعه خيمه گاه سيدالشهدا (ع) با پيشرفت فيزيكي ۶۰ درصد، سنگ كاري بين الحرمين و دو پروژه در حال انجام توسط استان مركزي شامل ساخت ضريح امامزاده ابراهيم مجاب (ع) ودرب باب الراس حرم ابوالفضل العباس (ع) را از ديگر پروژه هاي مهم مشاركتي با استانها در كربلاي معلي عنوان كرد.

وي اظهار كرد: ضريح امامزاده ابراهيم مجاب (ع) تا پايان مهر ماه با انتقال به كربلاي معلي نصب و بهره برداري مي شود و درب حرم حضرت ابوالفضل (ع) نيز كه تعهد تحويل شش ماهه دارد هم اينك در حال ساخت سازه چوبي و برنامه ريزي و عقد قرارداد قلمزني و نقره كاري است.

اين مسوول ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور يادآور شد: پروژه هاي ارزشمندي نظير طلاكاري گنبدهاي امامين جوادين (ع)، طرح بازسازي مسجد صفويه و سنگ كاري حرم، ايوان ها و توسعه حرم از مهمترين كارهاي مشاركتي ستاد عتبات عاليات با استانها در كاظمين است.

سردار قطب الديني بيان كرد: مقرنس كاري و طلاكاري حرم امام علي (ع) با تعهد استان خوزستان و پيشرفت فيزيكي نزديك به ۳۰ درصد و نصب و بهره برداري ضريح حضرت مسلم (ع) در ماه گذشته با مشاركت ستاد بازسازي عتبات عاليات تهران از مهمترين پروژه هاي انجام شده نجف اشرف بوده است.

 

کد خبر 2145446

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha