۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۶:۵۹

نمایشگاه دستاوردهای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی برگزار شد

نمایشگاه دستاوردهای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی برگزار شد

اراک - خبرگزاری مهر: همزمان با رونمایی از ضریح ابراهیم مجاب(ع) در مصلای اراک نمایشگاهی از اقدامات و دستاوردهای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم روتمایی از ضریج ابراهیم مجاب (ع) جمع خبرنگاران  در خصوص این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه شامل دو بخش است. در یک بخش فعالیت عتبات در ارتباط با ساخت ضریح ابراهیم مجاب (ع) در قالب عکس و بروشور آورده شده است و در یک بخش نیز سایر اقدامات  از جمله فعالیت های ستاد بازسازی در زمینه ساخت درب باب الراس شریف حضرت عباس (ع) آورده شده است.

ابوالقاسم مسافر ادامه داد: در کنار اقدامات ستاد برخی از کارهای هنری هنرمندان استان مرکزی از جمله کتیبه نویسی آیات قرآن و قلم زنی به نمایش گذاشته شده تا مهمانان حاضر از کشورهای عراق و مسئولین با هنرِ هنرمندان استان بیشتر آشنا شوند.

وی اضافه کرد: پس از رونمایی از ضریح ابراهیم مجاب (ع)، این ضریح به مدت یک هفته برای بهره معنوی و زیارت علاقمندان در شهر اراک مهمان خواهد بود و پس از آن برای نصب به کربلا منتقل خواهد شد.

وی با تاکید بر نقش مهم آحاد مردم در تکمیل این پروژه گفت: مردم استان مرکزی با کمک های نقدی و غیر نقدی خود زمینه را برای تکمیل این پروژه عظیم در زمان مقرر فر اهم آوردند.

رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان ساوه نیز در خصوص غرفه ساخت درب باب الراس شریف گفت: دراین غرفه نزدیک به 90 عکس  از مراحل مختلف اجرای پروژه به نمایش گذاشته شده است که 60 تابلو از مراحل اجرایی و 28 تابلو از خطاطی است.

زنجانی  ادامه داد: زمانبندی انجام پروژه شش ماه است و هم اکنون نزدیک به دو ماه است که پروژه آغاز شده است و تاکنون 30 درصد کار انجام شده است.

وی افزود: اعتبار انجام این پروژه یک میلیارد و 300 میلیون تومان برآورد شده است که تاکنون 250 میلیون تومان آن توسط مردم ساوه و زرندیه تامین شده است.

زنجانی ادامه داد: از این مبلغ یک کیلو و 700 گرم طلای اهدایی بوده است.

وی برگزاری همایش های خیرین ، همایش مردمی و شب های شعر را از اقدامات ستاد عتبات ساوه در کنار کارگاه ساخت درب عنوان کرد و گفت: کارگاه ساخت ضریح در فضایی شیشه ایست تا علاقمندان بوانند مراحل ساخت آن را مشاهده کنند.

زنجانی اضافه کرد: ساخت گلخانه امیرالمومنین (ع) در حرم علوی، کمک های نقدی و مشارکت در ساخت حرمین در سامرا از دیگر اقدامات این ستاد در عتبات عالیات بوده است.

کد خبر 2219621

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha