۲۸ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۰۳

بازوند خبر داد:

ساخت حسینیه برای زائرانِ استان مرکزی در کربلا

ساخت حسینیه برای زائرانِ استان مرکزی در کربلا

ارا ک – خبرگزاری مهر: رئیس ستاد عتبات عالیات استان مرکزی از ساخت حسینیه ای برای زائران استان مرکزی در شهر کربلا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر،  هوشنگ بازوند شامگاه جمعه در بازدید از ضریح ابراهیم مجاب (ع) در مصلای اراک گفت: در سفر اخیرِ آیت الله دری نجف آبادی به عتبات عالیات و کربلا ایشان درخواست ساخت یک حسینیه برای اسکان زائرین استان مرکزی درکربلا را دادند.

وی با بیان اینکه اقدامات اولیه جهت ساخت این پروژه در حال انجام است، افزود: اعتبار ساخت این حسینیه توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات و مردم استان مرکزی تامین خواهد شد.

بازوند، ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی را از ستادهای فعال در کشور عنوان و گفت: این استمرار و فعالیت فراوان نشان از عشق و علاقه مردم استان مرکزی به خاندان عصمت و طهارت دارد.

وی با اشاره به مشارکت ستاد بازسازس استان در ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف گفت: بسیاری از مصالح این پروژه از استان مرکزی خصوصا شهرستان محلات و اتحادیه معدن دارانِ آن تهیه شده است.

بازوند ادامه داد: مشارکت در مرمت حرم امام حسین (ع) و اعزام نیروی انسانی  و تجهیزات با کمک صنایع استان از دیگر فعالیت های استان مرکزی در بازسازی عتبات عالیات است.

ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یکی از فعالترین واحدها

وی واحد مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان را یکی از فعالترین واحدها دانست و گفت: تقریبا در تمامی پروژه های ساخت ضریح و درب های عتبات، واحد مهندسی استان مرکزی در بحث طراحی مشارکت داشته است.

بازوند مشارکت ستاد بازسازی عتبات استان در ساخت ضریح مسلم بن عقیل (ع) و  طراحی ضریح حبیب بن مظاهر را از دیگر اقدامات ستاد رد سال های گذشته عنوان کرد.

وی از ساخت درب باب الراس شریف حرم حضرت ابالفضل (ع) در ساوه خبر داد و گفت: این پروژه هم اکنون در مراحل قلم زنی قرار دارد و طبق زمانبندی تا 4 ماه آینده آماده خواهد شد.

تکمیل مراحل ساخت ضریح ابراهیم مجاب

بازوند با اشاره به تکمیل مراحل ساخت ضریح ابراهیم مجاب (ع) طی سه سال گذشته در اراک گفت: این پروژه در سال 90 آغاز و تمام مراحل انجام آن از طراحی تا ساخت با مشارکت 50 تن از نیروهای متخصص و هنرمندان استان انجام شده است.

وی اعتبار ساخت این ضریح را بیش از سه میلیارد تومان عنوان و گفت: در ساخت ضریح ابراهیم مجاب(ع)، یک هزار کیلوگرم نقره، 500 کیلوگرم مس و چهار کیلوگرم طلا استفاده شده که همه از محل نذورات و هدایای مردمی استان مرکزی تامین شده است.

بازوند گفت: این ضریح مقدس در دوم بهمن ماه با حضور مسئولین کشوری و عراقی در مصلی بیت المقدس رونمایی می شود و پس از ده روز برای نصب به کربلا منتقل خواهد شد.

حضرت ابراهیم مجاب (ع) فرزند امامزاده محمد عابد(ع) فرزند امام موسی کاظم (ع) است، قبر مطهر ایشان در ضلع شمالی حرم امام حسین (ع) قرار دارد.

کد خبر 2216428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha