۸ مهر ۱۳۹۲، ۸:۲۲

نجف‌زاده در گفتگو با مهر:

سیاست مداران غربی مخالف تغییر رفتار آمریکا با ایران هستند/ لزوم مدیریت اختلافات ریشه‌ای

سیاست مداران غربی مخالف تغییر رفتار آمریکا با ایران هستند/ لزوم مدیریت اختلافات ریشه‌ای

مشهد - خبرگزاری مهر: استاد علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به تغییر رفتار آمریکا در قبال نظام اسلامی گفت: بسیاری از سیاست‌مداران غربی مخالف تغییر رفتار آمریکا در برابر نظام اسلامی هستند زیرا می‌دانند با این اقدام تاثیرگذاری نظام اسلامی در منطقه پررنگ تر خواهد شد.

مهدی نجف‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تغییر رفتار و سیاست آمریکا در قبال نظام اسلامی بسیاری از تحلیلگران و کشورهای مختلف را به هراس افکنده است و آنان به خوبی می‌دانند که جمهوری اسلامی اگر با آمریکا تعامل سازنده‌ای را برقرار کند این نظام با توان و قدرت بیشتری در مسیر پیشرفت و قدرت گام برمی‌دارد.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور آمریکا به دلیل ترس از قدرت روزافزون نظام اسلامی راه تعامل و ارتباط را در پیش گرفته است، ادامه داد: اوباما برای اینکه بتواند آبروی از دست رفته خود در عرصه جهانی را بازگرداند نیازمند تعامل سازنده با جمهوری اسلامی است.

به گفته وی قدرت جمهوری اسلامی به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری به حدی رسیده است که اوباما تلاش می‌کند ضمن حفظ رابطه با نظام اسلامی مسائل خود را از طریق دیپلماسی حل کند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد یادآور شد: امروز آمريكا به اين نتيجه رسيده كه جنگ چاره کار نیست و در زمینه سوريه، ‌افغانستان و عراق بايد قدرت ايران را به رسميت بشناسد و به صورت محتاطانه در منطقه گام بردارد.

وی تاکید کرد: تغییر رفتار آمریکا در قبال جمهوری اسلامی برای هر دو کشور فرصت ساز است و موجب می‌شود تا گره کور مشکلاتی که 30 سال هر دو کشور با آن دست به گریبان بودند باز شود.

به گفته وی اختلافات شدید میان این دو کشور نیازمند مدیریت صحیح برای حل و فصل است.

نجف‌زاده ادامه داد: بنده معتقدم در تعامل و ارتباط با آمریکا باید تحریم‌ها به‌عنوان نخستین مسئله حل و فصل شود چرا که ما اعتقاد داریم زبان سخن با نظام اسلامی احترام و منطق بوده و تحریم زبان تهدید است. 

کد خبر 2145635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha