۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۸

غازایان خواستار شد:

افزایش مناسبات اقتصادی و گردشگری ایران و ارمنستان

افزایش مناسبات اقتصادی و گردشگری ایران و ارمنستان

ارومیه- خبرگزاری مهر: استاندار استان وايوتس دزور ارمنستان خواستار افزایش سطح مناسبات اقتصادی، گردشگری و همکاریهای فرهنگی ایران و کشورش شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ادگار غازايان شامگاه یکشنبه در جریان دیدار با فرماندار خوی از جمهوري اسلامي ايران در ايجاد شرايط و فضاي برابر براي اقوام و به ويژه ارامنه تقدير كرد و گفت: مرمت و بازسازي كليساها و اماكن مذهبي مربوط به ارامنه و مسيحيان در ايران توجه دولت و ملت ايران به اقوام و احترام به ساير مذاهب و اديان الهي را نشان مي دهد.

وی اظهار داشت: احترام به اقوام و به ويژه ارامنه نشان مي دهد كه تنها علاقه دو نفر بنده و فرماندار خوي نيست بلكه علاقه دو ملت ايران و ارمنستان، مسئولان را تشويق مي كند كه اين روابط را بيشتر از اين گسترش دهند.

استاندار استان وايوتس دزور ارمنستان اضافه كرد: در اين زمينه مي توان به مسئله توريسم بين دو طرف اشاره كرد كه مي تواند در گسترش اين روابط موثر بوده و همچنين مي توان به آموزش زبان فارسي در مدارس و مراكز عالي ارمنستان امیدوار بود.

ادگار غازایان در پایان یادآور شد:  در زمينه هاي اقتصادي هم مي توان كارهاي زيادي را بين دو كشور انجام داد كه در اين رابطه گام هاي اوليه برداشته شده و امیدواریم طی آینده نزدیک شاهد توسعه مناسبات بین دو کشور باشیم.

فرماندار خوی نیز در این دیدار با اشاره به مشتركات فرهنگي دو ملت بستر را براي توسعه روابط فرهنگي دو طرف بسيار آماده دانست و افزود: با همكاري اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان غربي مدارس آموزش زبان فارسي در استان وايوتس دزور ارمنستان راه اندازي مي شود.

غلامحسين عماري با بیان اینکه در حوزه كشاورزي و صنعت صحبت هاي خوبي بين دو طرف صورت گرفته است، اظهار داشت: در اين نشست تاكيد بيش تر بر اين بود كه طرف ايراني زمينه حضور بخش خصوصي را براي دو كشور را فراهم آورد.

وی اعلام کرد: همچنین مقرر شده هيئت هايي از دو طرف، بازديدهايي از آموزش عالي ايران و ارمنستان براي مبادله استاد و دانشجو داشته باشند.

زمينه ها و راه هاي توسعه روابط فرهنگي و اقتصادي بين شهرستان خوي در آذربايجان غربي و استان وايوتس دزور ارمنستان شامگاه روز يكشنبه در نشست فرماندار خوي و استاندار استان وايوتس دزور بررسي شد.

کد خبر 2145733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha