۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۴۵

واحدی زاده اعلام کرد:

رقابت پنج گروه نمایش در جشنواره تئاتر استانی اردبیل/قصد برگزاری نداشتیم

رقابت پنج گروه نمایش در جشنواره تئاتر استانی اردبیل/قصد برگزاری نداشتیم

اردبیل – خبرگزاری مهر: رئیس انجمن نمایش استان اردبیل گفت: بیست و یکمین جشنواره تئاتر استانی با رقابت پنج گروه نمایشی فعالیت خود را آغاز کرده است.

واحدی زاده بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه جلسه هماهنگی برنامه های جشنواره تئاتر استانی به خبرنگار مهر گفت: در ابتدا 11 گروه نمایشی برای شرکت در جشنواره حائز شرایط بودند که پس از دو مرحله بررسی هشت نمایش برای حضور در جشنواره انتخاب شد.

وی با بیان اینکه علت ریزش تعداد نمایشها به دلیل اجرای عمومی نمایش بود، اضافه کرد: در دو سال اخیر مطابق با مقررات و آیین نامه نمایشی می تواند به جشنواره استانی راه یابد که حداقل پنج شب اجرای عمومی داشته و فایل اجرای عمومی را در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار دهد.

وی تاکید کرد: بررسی اولیه آثار توسط سه نفر از فعالان تئاتر استان شامل ناصر راهنما آذر، غفور ملکی و رحمان فرمانی انجام شد.

وی افزود: از هشت نمایش سه نمایش نیز انصراف خود در جشنواره را اعلام کردند و در مجموعه پنج گروه نمایشی در این دور از جشنواره استانی حضور دارند.

به گفته واحدی زاده نمایش "مرگ در زمان مقرر" کاری از شهرستان نمین به بخش جنبی وچهار مورد دیگر به بخش مسابقه راه یافته اند.

توان مالی برگزاری جشنواره را نداشتیم

واحدی زاده در خصوص اعلام برگزاری جشنواره به گروههای نمایش تنها یک روز قبل از آن ادامه داد: تائید نهایی برگزاری جشنواره تنها یک روز قبل از آن و اعلام آن به گروهها در عصر همان روز اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه اداره ارشاد استان به دلیل مشکلات مالی انصراف خود از برگزاری جشنواره را به مرکز هنرهای نمایشی انعکاس داده بود، اضافه کرد: با این وجود حمایت مالی موسسه فرهنگی هنری "آرتا" موجب شد که برگزاری آن با وجود نواقص قابل توجه انجام شود.

رئیس انجمن نمایش استان معتقد است عدم برگزاری ضایع کردن حق هنرمندان بوده و به همین دلیل برگزاری به هر شکل ممکن برنامه ریزی شد.

وی تاکید کرد: جشنواره استانی فرصتی برای راهیابی گروههای نمایش به رقابتهای منطقه ای و کشوری است و به همین دلیل در کوتاه ترین زمان ممکن دبیرخانه جشنواره تشکیل و برنامه ریزی آن آغاز شد.

تمامی اجراها در سالن فدک است

واحدی زاده اضافه کرد: با انصراف برخی گروههای نمایش اجراهای سالن سوم خرداد به دلیل ایرادات نورپردازی و صدا لغو و تمامی اجراها مطابق با برنامه زمانبندی شده در سالن فدک خواهد بود.

وی تاکید کرد: اجرای تئاتر پل ارتباطی یکی از شاخصترین شاخه های هنری با عموم مردم است.

گفتنی است گروههای نمایش جشنواره تئاتر استانی روزهای دوشنبه و سه شنبه هشتم و نهم مهر ماه سال جاری در سالن فدک اجرای عمومی خواهند اشت.

کد خبر 2146166

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha