۹ مهر ۱۳۹۲، ۲۱:۱۹

از محل سفر رهبري/

6.7 میلیارد ریال از اعتبارات تبلیغات اسلامی خراسان شمالی جذب شد

6.7 میلیارد ریال از اعتبارات تبلیغات اسلامی خراسان شمالی جذب شد

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: از محل اعتبارات مصوب سفر رهبری به این استان تاکنون شش میلیارد و 700 میلیون ریال از اعتبارات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تخصیص یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا با اشاره به این که در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی 120 ميليارد ريال اعتبار براي اجراي طرح‌هاي اداره کل تبلیغات اسلامی استان مصوب شد، افزود: از این میزان اعتبار تاکنون شش میلیارد و 700 میلیون ریال جذب شده است.

وي با اشاره به اختصاص پنج ميليارد ريال اعتبار براي احداث مرکز عرضه محصولات فرهنگي در بجنورد از محل سفر رهبري، اظهار داشت: تاکنون يک ميليارد و 200 ميليون ريال از این اعتبار معادل 25 درصد اعتبار مصوب به استان اختصاص يافته و هزينه شده است.

حجت الاسلام روحانی نیا اضافه کرد: همچنین از پنج ميليارد ريال اختصاص يافته براي تجهيز مؤسسات علوم قرآني استان نيز تاکنون 50 درصد دريافت شده است.

وي با اشاره این که تاکنون از محل اعتبارات سفر رهبری، سه ميليارد ريال براي تجهيز کتابخانه‌هاي تخصصي در حوزه دين در سطح استان تخصیص یافته است، متذکر شد: با اختصاص اين اعتبارات اقلامي از جمله رايانه، انواع نرم افزار، ميز اداري، قفسه و دستگاه ديتا براي اين مراکز خريداري شده است.

حجت الاسلام روحاني‌نيا يادآور شد: همچنين از مجموع اعتبارات سفر مقام معظم رهبري به استان مبلغ 60 ميليارد ريال براي احداث و تکميل پنج مجتمع فرهنگي تبليغي در شهرستان‌هاي بجنورد، فاروج، اسفراين، گرمه و جاجرم و 22 ميليارد ريال هم براي احداث 33 باب خانه عالم اختصاص يافته‌ که مقرر است در اعتبارات سال 92 ابلاغ شود.

مديرکل تبليغات اسلامي استان همچنين با تاکيد بر لزوم راه‌اندازي مدارس علوم و معارف اسلامي در استان، تصريح کرد: در اين راستا مبلغ 22ميليارد ريال براي احداث دو دبيرستان دخترانه و پسرانه در بجنورد اختصاص يافته که امسال ابلاغ اعتبار خواهد شد.

وي حداکثر سقف اجرا و پايان اين پروژه‌ها را سه ساله اعلام کرد و بيان داشت: اختصاص اين ميزان اعتبار به سازمان تبليغات اسلامي بيانگر اهميت و حساسيت حوزه فرهنگي و نگاه ويژه رهبري به اين حوزه است.

به گزارش خبرنگار مهر، رهبر معظم انقلاب اسلامی نوزدهم مهر ماه سال 91 به استان خراسان شمالی سفر کردند و در مدت حضور هشت روزه خود در این استان، علاوه بر دیدار و سخنرانی در جمع مردم بجنورد، به شهرستان های اسفراین و شیروان نیز سفر کرده و در جمع مردم ولایت مدار این دو شهرستان هم به ایراد سخن پرداختند.

ایشان همچنین در این مدت، دیدارهای جداگانه ای با روحانیان و طلاب، فرهنگیان و دانش آموزان، بسیجیان، نیروهای مسلح و خانواده های شاهد و ایثارگر خراسان شمالی داشتند.

کد خبر 2147126

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha