۱۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۱۱

عرضه 9 عنوان کتاب جدید از نویسندگان ایرانی در نمایشگاه فرانکفورت

عرضه 9 عنوان کتاب جدید از نویسندگان ایرانی در نمایشگاه فرانکفورت

انتشارات «شمع و مه» 9 عنوان کتاب جدید از نویسندگان ایرانی مانند ابراهیم حسن‌بیگی، عرفان نظرآهاری، رضا قاسمی، شهره وکیلی و علیرضا محمودی ایرانمهر را در نمایشگاه کتاب فرانکفورت عرضه می‌کند.

افشین شحنه مدیر انتشارات ایرانی - انگلیسی «شمع و مه» در گفتگو با خبرنگار مهر، با برشمردن برنامه‌های این موسسه انتشاراتی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2013 گفت: انتشارات «شمع و مه» با 9 عنوان کتاب جدید به زبان انگلیسی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت می‌کند. ما در این نمایشگاه یک غرفه مستقل داریم که در سالن 8 (سالن کشور آمریکا و انگلیس) در راهروی 30 شماره 118 قرار دارد.

وی افزود: در روز سوم نمایشگاه برنامه رونمایی از دو کتاب جدید از عرفان نظرآهاری با حضو وی و مترجم کتاب خانم کارولین کراسکری برگزار خواهد شد؛ عنوان یکی از این کتاب‌ها «ما همه گل آفتابگردانیم» (We Are All Sunflowers) و دیگری «قلبی بزرگتر از جهان» (A heart bigger than the word) است که کتاب اخیر به سه زبان انگلیسی، فارسی و ایتالیایی و به صورت اودیو بوک عرضه خواهد شد. کار ترجمه این کتاب را کارولین کراسکری و هانیه اینانلو، تصویرگری آن را علی بوذری و آهنگسازی آن را محمد نصرتی بر عهده داشته‌اند. انتشارات شمع و مه همچنین در طول نمایشگاه با حضور کارولین کراسکری، ایرانشناس و مترجم آمریکایی، سعی در معرفی هر چه بیشتر ادبیات معاصر ایران برای مخاطبین خود از سراسر دنیا دارد.

مدیر انتشارات شمع و مه همچنین از عرضه رمانی درباره پیامبر اسلام در این نمایشگاه خبر داد و گفت: ما برای معرفی ساحت نورانی پیامبر اسلام (ص) رمانی جذاب و مدرن درباره ایشان به نام «محمد» (Mohammad) به زبان انگلیسی عرضه خواهیم کرد و برنامه ویژه‌ای نیز در سالن کشور ایران با حضور سفیر ایران در آلمان و نیز ابراهیم حسن بیگی نویسنده کتاب برگزار خواهیم کرد. این رمان را که داستانی مدرن از زندگی پیامبر اسلام است، شقایق قندهاری به انگلیسی ترجمه و اریکا تیلور از آمریکا آن را ویراستاری کرده است.

شحنه اضافه کرد: ما برای اولین کتاب «آرایه‌ها در هنر اسلامی» (L’ORNEMENT DANS LES ARTS D’ISLAM) تالیف دکتر پاتریک رینگنبرک ایرانشناس سوئیسی و محقق دانگشاه لوزان را به زبان فرانسه به مخاطبان هنر اسلامی عرضه می‌کنیم. عرضه رمانی از رضا قاسمی به نام «وردی که بره‌ها می‌خوانند» (The Spell Chanted By Lambs) به زبان انگلیسی به ترجمه عرفان مجیب و نیز مجموعه داستان «ابر صورتی» (Pimk cloud) نوشته علیرضا محمودی ایرانمهر به زبان انگلیسی از دیگر برنامه‌های ما در نمایشگاه امسال کتاب فرانکفورت است.

همچنین به گفته وی کتاب «افسانه پادشاه و ریاضیدان» (The Legend of the King and the Mathematician) به قلم پروفسور مهدی بهزاد و نغمه ثمینی و ویراست پروفسور چریل الیزابت پریگر و با همکاری سازمان یونسکو و حمایت سازمان ملل نیز از سوی همین ناشر در نمایشگاه امسال فرانکفورت عرضه می‌شود. عرضه رمان بلند «کیمیا خاتون» (kimya khatun) نوشته سعیده قدس و «بگشای لب» (the veil of tears) تالیف شهره وکیلی با ترجمه سارا فلیپس و برپایی برنامه‌های متعدد و نشست‌های ادبی در طول برگزاری نمایشگاه، از دیگر برنامه‌های این موسسه انتشاراتی ایرانی انگلیسی در نمایشگاه امسال کتاب فرانکفورت است.

کد خبر 2148493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha