۱۲ مهر ۱۳۹۲، ۲۱:۱۱

محمد مایلی‌کهن مطرح کرد:

آقایان اسم کار چاق‌کن را نماینده گذاشته‌اند/ پرسپولیس علی‌اصغری بازی کرد

آقایان اسم کار چاق‌کن را نماینده گذاشته‌اند/ پرسپولیس علی‌اصغری بازی کرد

قم - خبرگزاری مهر: سرمربی تیم فوتبال صبای قم در نشستی پرحاشیه انتقادات جدیدی را مطرح کرد. وی با بیان اینکه پرسپولیس برابر صبا به بازی هوایی و سیستم علی اصغری روی آورد، گفت: آقایان در همه زمینه‌ها کار چاق کن دارند که اسمشان را نماینده گذاشته‌اند. همچنین آقایان می‌خواهند همه را له کنند.

به گزارش خبرنگار مهر از قم، محمد مایلی کهن پس از دیدار تیم‌های فوتبال صبای قم با پرسپولیس در نشست خبری اظهار داشت:  بعد از خدا و مادرم، هر چه دارم از پرسپولیس دارم. ما در شروع بازی خوب نبودیم و پرسپولیس چند فرصت خوب گلزنی داشت ولی به تدریج تیم ما بهتر شد و موفق شدیم یک گل زیبا بزنیم. به رغم اینکه دفاع پرسپولیس یکی از بهترین خط دفاع‌های ایران است، ولی به هر حال به بازیکنانمان گفته بودیم که روی سانتر تیز از کناره‌ها و ضربه سر می‌توانیم به گل برسیم. با این حساب به تدریج بر بازی حاکم شدیم.

وی ادامه داد: پرسپولیس تیمی است که اکثر آنها بازیکنان ملی‌پوش هستند ولی این نفرات بعد از آنکه یک گل عقب افتادند، کار خاصی نکردند و می‌شود گفت به ارسال‌های بلند و سیستم علی اصغری روی آوردند. ما می‌توانستیم در آن مقطع با هوشیاری و روی ضد حمله گل یزنیم. درود به شرف بازیکنانم از نتیجه راضی نیستم اما از زحمتی که بازیکنانم کشیدند، رضایت دارم.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم در مورد اعتراضش به داوری درگیری لفظی با دایی تاکید کرد: نیازی به شرح این ماجرا نیست. آقایان طوری رفتار می‌کنند که همه چیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. آیا اصلا صحنه‌ای بود که به داوری اعتراض شود؟ ما که بچه نیستیم. شما ببینید آقایان با قهرمانی چه کردند و چه بلایی سر او آوردند.

وی همچنین اضافه کرد: یک بدنساز که به آقایان وابستگی دارد، در مورد مساله داوری و محسن قهرمانی مدرک رو می‌کند. این جریان برای 2-3 سال پیش بوده که اتفاقا به نفع آقایان در تیم‌های دیگری بوده است.

مایلی‌کهن همچنین تاکید کرد: در فوتبال باید مردانه مبارزه کرد. اصلا جنگ در فوتبال معنی ندارد ولی حالا آقایان در همه زمینه‌ها کار چاق کن دارند که اسمشان را نماینده گذاشته‌اند. آنها یک کارچاق کن دارند که خودش از نیروهای ماوراء الطبیعه استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: شما نگاه کنید آقایان پول خود را یک سال یک سال گرفته‌اند، بعد می‌گویند پروفسوری داوری دارم. خوب شما که یکی از اعضای خانواده خود را به کادرفنی تیم آورده‌اید و 300 میلیون تومان به او پول داده‌اید، یکی دیگر از اعضای خانواده‌تان را هم بیاورید تا برایتان سوت بزند و خیالتان را راحت کند.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم با بیان اینکه در یازده هفته گذشته لیگ برتر از نیمکت تیمش تکان نخورده، یادآور شد: ببینید در این چند سال چه کسی بیشترین اعتراضات را به داوری داشته است. متاسفانه ما نه کار چاق کن داریم و نه رسانه. آقایان به دادگستری کارچاق کن می‌فرستند تا به نفع آنها سفسطه کنند، در حالی که فوتبال یک بازی مردانه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آقایان نزدیک به 5 میلیارد و 100 میلیون تومان رقم قراردادشان است، بعد آن وقت زمین و زمان را به هم می‌دوزند. مگر چه اتفاقی افتاده است؟ مگر ما چه می‌گوییم؟ بازیکنان می‌روند داخل زمین بازی می‌کنند و هر تیمی که قوی‌تر باشد، پیروز می‌شود ولی آقایان می‌خواهند همه را له کنند. ببینید آقایان چقدر همه را له کرده‌اند، آخرین آنها هم محسن قهرمانی است.

مایلی‌کهن با بیان اینکه در 11 هفته گذشته حتی یک بار هم راجع به داوری حرف نزده است، گفت: ما امروز در واقع در شهر خودمان میهمان بودیم. در این حال هم آقایان آمدند جریان داوری را به نفع خودشان تغییر دهند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر پرونده شکایت علی دایی و وی از یکدیگر در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: من سال‌های گذشته هر چه بود در دادگاه گفتم و حتی ایشان هم محکوم شد ولی این آقا در دادگاه گفت که من این حرف‌ها را نزده‌ام، در حالی که من حتی یک کلمه از صحبت‌هایم را تغییر ندادم و پای حرف‌هایم ایستادم.

مایلی کهن همچنین تاکید کرد: من در این چند سال به چه کسی کار داشته‌ام؟ شما هستید که می‌خواهید همه را له کنید. سیرمانی هم ندارید! بنده بودم که از پرسپولیس شکایت کردم؟ بچه‌هایی در پرسپولیس بودند که به نان شب خود محتاج بودند ولی پرسپولیسی واقعی هم بودند با این حال این آقایان طلبکارند و همه چیز را در توپ می‌بینند. اینها وضعشان خوب است و سیرمانی هم ندارند.

سرمربی پیشین تیم فوتبال سایپا با اشاره به گزارش اخبار 20:30 از منزل آقایان و اعتراض آنها نسبت به این گزارش گفت: از خانه آقایان فیلم گرفتند ولی آقایان ناراحت شدند. خوب مگر چه اشکالی دارد؟ آدم اگر گدا باشد، باید شرمنده باشد مگر شما پولت را از کمک‌های شب جمعه جمع کرده‌اید؟

خبرنگاری از محمد مایلی‌کهن درباره بحث فساد در فوتبال و اشتراک صحبت‌های او با علی دایی در این خصوص اشاره کرد که او به این موضوع اینگونه واکنش نشان داد: شما ببینید من چند سال قبل گفتم در فوتبال‌مان فساد است ولی چه حمله‌ هایی به من شد. آیا وقتی تیمم باخته بود، این حرف‌ها را زدم؟ چه می‌شود وقتی تیم آقایان می‌بازد همه را متهم می‌کنند؟ شما ببینید من چه زمانی این مسائل را مطرح کردم.

محمد مایلی‌کهن درباره اینکه چرا استقبال از بازی‌های این تیم کم است، یادآور شد: وقتی فاصله استادیوم با مرکز شهر زیاد است، تماشاگر زیادی به ورزشگاه نمی‌آید. یک زمانی بهانه این بود که چون بازیکن قمی در تیم صبا نیست، تماشاگر به ورزشگاه نمی‌آید ولی حالا در تیم ما یک جوان 19 ساله قمی بازی می‌کند ولی شرایط فرقی نکرده است.

وی ادامه داد: به نظرم اگر حتی 25 بازیکن صبا هم از قم باشند، این اتفاق رخ می‌دهد. این درست نیست زیرا فوتبال فرا مرزی است. شما حتی در تیم‌های آرسنال، رئال مادرید و منچستر هم این شرایط را می‌بینید که شاید فقط یک بازیکن بومی در آن تیم‌ها باشد. به نظرم باید بازی‌ها در داخل شهر باشد که رفت و آمد برای تماشاگران آسان شود.

در ادامه، خبرنگار یکی از خبرگزاری‌ها درباره اعتراض مایلی‌کهن به داور مسابقه در نیمه اول سئوالی پرسید. این سئوال با واکنش شدید محمد مایلی کهن مواجه شد و دقایقی فضای سالن نشست خبری متشنج شد. درگیری لفظی بوجود آمده در نشست خبری چند دقیقه همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داد. مایلی‌کهن ابتدا گفت این تشخیص شما نیست. تشخیص بنده است.وی خطاب به یکی، دو خبرنگار دیگر که وارد این بحث شده بودند، گفت: شما صحبت نکنید چون به شما ربطی ندارد. شما سرجایت بنشین!

بعد از آنکه آرامش مجددا به نشست خبری بازگشت، مایلی‌کهن در پاسخ به سئوال خبرنگار اول گفت: سئوال شما جانبدارانه بود. اجازه بدهید تا در آرامش جواب‌تان را بدهم. من به داور هیچ حمله‌ای نکرده‌ام. ببینید چه کسی به داور حمله کرده است؟ چه کسی همه ارکان فوتبال ما را زیر سئوال برده است؟ آیا این شخص من هستم.  چرا می‌گویید داور صحنه‌های 60 به 40 را به نفع ما زده در حالی که شاید داور صحنه‌های 50 به 50 را به نفع ما زد. شما جانبداران عمل می‌کنید.

مایلی‌کهن افزود: همه‌جا صحنه‌های مشکوک و 50 به 50 را که داور به آن شک دارید یک مقدار به نفع میزبان می‌زنند. مثل ورزشگاه آزادی که داوران به میزبان تمایل دارند. اگر بیشتر دقت کنید متوجه این موضوع می‌شوید.

وی مجددا به اعتراض باشگاه پرسپولیس به قضاوت محسن قهرمانی در بازی با سپاهان اشاره کرد و گفت: آن صحنه که آقایان به جامعه داوری حمله کردند، فقط به خاطر همان مسابقه نبود. آن اعتراضات زمینه‌ساز بازی‌های بعدی بود که سر تیم‌های دیگر را به راحتی ذبح کنند. چه موردی بود که این آقا در بازی مقابل صبا به داور حمله کرد و به او اعتراض کرد. داور در همین مسابقه 3-4 صحنه به ضرر ما سوت زد. آیا ما هم باید به او حمله می‌کردیم؟ آقایان دنبال این بودند که یک دستاویز دیگر بدست بیاورند و یک قهرمانی دیگر بسازند. من هم مجبور شدم جلو بروم و بگویم قضاوت داور به ایشان ربطی ندارد.

خبرنگاری در ادامه سئوالات این نشست خبری، از مایلی‌کهن خواست تا با کمک علی دایی پرونده‌های فساد در فوتبال را مشخص کنند نه اینکه علیه همدیگر موضع بگیرند. سرمربی تیم فوتبال صبای قم در پاسخ به این درخواست گفت: اگر استنباط من این بود آقایان دنبال این بودند که فساد را در فوتبال از بین ببرند، حتما این کار را می‌کردم ولی این آقایان دنبال منافع شخصی بودند نه ریشه کن کردن فساد.

وی اضافه کرد: وقتی همین داور در بازی پرسپولیس با تراکتورسازی برای پرسپولیسی‌ها پنالتی گرفت، چرا صدای آقایان در نیامد؟ چرا آقایان آن موقع نگفتند قهرمانی فساد دارد. مگر آقایان نمی‌گفتند از شب قبل از بازی با سپاهان قهرمانی به سمت سپاهان غش کرده است، چرا همین مطلب را همان شب عنوان نکردند؟

مایلی‌کهن با بیان اینکه یک سری از عوامل آقایان هستند که کارشان را راه می‌اندازند، تاکید کرد: آنقدر که من به دادگاه و دادگستری رفته‌ام یک شعبه دادگاه به نامم خورده است. به نظرم اینها سیاه بازی متداول فوتبال است که به عنوان حمایت از پاک شدن فوتبال مطرح می‌شود. کدام اراده برای از بین رفتن تبانی در کشور وجود دارد؟

وی پای خود را از فوتبال فراتر گذاشت و افزود: آیا تبانی فقط در فوتبال است؟ آیا در دادگستری این مسائل وجود ندارد؟ البته انسان‌های شریف همه جا هستند ولی در شهرداری، آموزش و پرورش و کلانتری ما این مسائل نیست حالا چه اتفاقی افتاده است؟ چطور جاهای دیگر با کارچاق کن‌ها کارشان را پیش می‌برند. آیا من بودم که هکتار هکتار زمین و کلی پول گرفته‌ام؟

سرمربی تیم فوتبال صبای قم در این نشست خبری برگه‌ای را از زیر دستش به خبرنگاران نشان داد. وی درباره این برگه گفت اینجا نوشته است من در سال 87 -88 مربی نمونه مالیاتی شدم. آیا تا به حال دیده‌اید من این موضوع را جایی عنوان کرده باشم؟ ولی آقایان مالیات‌های فراوانی داشتند ولی به خاطر کارچاق کن‌ها می‌گویند مربی نمونه مالیاتی شده‌اند. من از چیزی نمی‌ترسم. آقایان می‌خواهند همه را له کنند ولی من از کسی نمی‌نرسم. نهایت هم این است که یک شعبه دیگر در دادگستری به نام خودم می‌زنم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا بهتر نبود به سمت علی دایی می‌رفتید؟، تاکید کرد: من از این کارها زیاد کردم. مگر کریم باقری به طرف من آمد. شاید کریم دلیل خاص خودش را داشت، حداقل من با کریم مشکلی نداشته‌ام. اما  برایافرادی که فوتبال را فقط برای خودشان می‌خواهند، طبیعی است. من نمی‌خواستم دوستی ظاهرانه انجام بدهم و دیگر این کار را نخواهم کرد. زحمت آنهایی کشیدند که به سمت نیمکت مقابل رفتند اما وقتی تیم‌شان گل زد، سرشان به آسمان رسید.

مایلی‌کهن همچنین خاطرنشان کرد: اگر بازیکنی تمایل داشته باشد برای کمک به ما بیاید، از خدای‌مان است اما یکسری از بازیکنان را به صرف اینکه تنها اسم و رسم دارند را جذب نمی‌کنیم زیرا به جای آنها از این جوان‌ها استفاده می‌کنم. ضمن اینکه امکانات صبای قم هم محدود است و تازه همین دیروز 20 درصد به بازیکنان پرداخت شده است اما منتها کسی صدایش در نیامد و بسیار منضبط کارشان را انجام دادند.

وی در حالی این نشست خبری جنجالی و انتقادی را آغاز کرد که در ابتدای صحبت‌هایش از خبرنگاران خواسته بود تمام صحبت‌هایش را منعکس کنند. وی همچنین این نشست گفت: در شرایطی که استان قم یک شهر واقعا کم آب است ولی یک آدم لایق مثل محمدی و همکارش هستند که چمن بسیار با کیفیتی را برای شهر قم حفظ کرده‌اند که بعد از چمن ورزشگاه آزادی می‌شود گفت بهترین زمین فوتبال ایران است.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم همچنین گفت: باید قدر این آدمها را بدانید و یک پاداش به آنها بدهید. خیلی سخت است در یک شهر کم آب چنین زمین را حفظ کرد. شهرهایی که آب دارند چمن طبیعی به این کیفیت ندارند و روی چمن مصنوعی بازی می کنند. خواهش می کنم این مسائل را هم ببینید.

کد خبر 2148793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha