۱۳ مهر ۱۳۹۲، ۹:۳۵

آقاجانزاده در گفتگو با مهر:

2900 هکتار بافت فرسوده شهری در گیلان/ ایمنی شهروندان در معرض خطر جدی

2900  هکتار بافت فرسوده شهری در گیلان/  ایمنی شهروندان در معرض خطر جدی

رشت – خبرگزاری مهر: معاون امور هماهنگی استانداری گیلان از وجود دو هزار و 900 هکتار بافت فرسوده شهری در استان خبر داد.

محمد آقاجانزاده در گفتگو با خبرنگار مهر میانگین بافت فرسوده در کشور را 5.6  هکتار  اعلام کرد و افزود: این رقم در استان 7.2  است بنابراین باید به این مهم توجه ویژه ای شود.  

وی همچنین اظهارداشت: بافت فرسوده یکی از مهمترین مشکلات آتش نشانی ها در شهرهاست که زمان رسیدن آتش نشانان به محل حادثه در زمان بیشتری صورت می گیرد و در بسیاری از موارد کمک رسانی با اختلال روبرو می شود.

معاون عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه مدیریت های بحران شهری باید به این گونه مشکلات رسیدگی کنند، گفت: بافت فرسوده استان دارای شرایط خاصی است و به دلیل کهن بودن شهرهای استان وسعت زیادی دارد.

وی تاکید کرد: میزان بافت فرسوده در گیلان بسیار بالا  و ایمنی شهروندان را با خطرات جدی روبرو خواهد کرد.

آقاجانزاده با اشاره به اینکه 14 هزار و 671 هکتار در استان بافت فرسوده وجود دارد، گفت: شهر رشت نیز دارای 965 هکتار بافت فرسوده است که هفت درصد از مساحت کل گیلان را شامل می شود.

وی همچنین افزود: در شهرهایی همچون لنگرود و لاهیجان به ترتیب 24  و 17 درصد از وسعت شهری را بافت فرسوده تشکیل می دهد.

معاون عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه بیشتر اقشار متوسط جامعه از حیث تمکن مالی در بافت های فرسوده زندگی می کنند، اظهار داشت: اقداماتی در این باره آغاز و مطالعات بافت فرسوده 14 شهرستان از سوی مشاور در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه شرکت عمران مسکن سازان در مجموعه بافت فرسوده می تواند اقدامات مناسبی انجام دهد، ادامه داد: یک سوم اعتبارات مورد نیاز در این باره از مرکز کشور که در رابطه با بازگشایی معابر اختصاص یافته تامین، یک سوم دیگر  مربوط به شهرداری ها و یک سوم باقیمانده نیز باید از سوی مجموعه تمامی اداره های استان فراهم شود.

آقاجانزاده بیان داشت: با توجه به اینکه میزان بافت فرسوده به ویژه در 14 شهرستان استان زیاد است، اقداماتی در حال انجام بوده که شامل حمایت از سرمایه گذاران بافت فرسوده و انجام تخفیف های در صدور پروانه ساخت می شود.

وی یادآور شد: شهروندان در طرح تجمیع پلاک ها و قطعات کوچک باید بیش از پیش مشارکت داشته باشند تا زیباسازی مناسبی در شهرهایی که از وجود بافت فرسوده رنج می برند، انجام گیرد.

کد خبر 2148794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha