۱۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۲۶

سردار محمدي:

29 باند مواد مخدر در خراسان شمالي متلاشي شد

29 باند مواد مخدر در خراسان شمالي متلاشي شد

بجنورد - خبرگزاري مهر: فرمانده نيروي انتظامي خراسان شمالي گفت: در نيمه نخست سال جاري 29 باند مواد مخدر در اين استان شناسايي و متلاشي شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار صفوة الله امام وردي محمدي ظهر شنبه در نشست خبري به مناسبت هفته نيروي انتظامي با بيان اين كه بر اساس ارزيابي هاي انجام شده توسط نيروي انتظامي كشور، خراسان شمالي از نظر آلودگي به مواد مخدر استان 24 كشور به شمار مي رود، افزود: در اين استان بيش از 95 درصد معتادان به مواد مخدر سنتي(ترياك) معتاد هستند.

به گفته وي اولويت نخست نيروي انتظامي در زمينه مصرف كنندگان مواد مخدر، پس از احصاي آمار معتادين در شهرها و روستاهاي استان، تشويق به مراجعه به مراكز درماني و ترك اعتياد است.

سردار محمدي با اشاره به اين كه در اين زمينه در حال حاضر 112 مركز ترك اعتياد در سطح استان فعال است، اضافه كرد: تلاش مي شود شمار اين مراكز به بيش از 150 مركز افزايش يابد.

وي گفت: در اين راستا مقرر شده تا خانه هاي بهداشت روستاهاي استان نيز در شيفت بعد از ظهر خود تنها به پذيرش مصرف كنندگان مواد مخدر كه براي ترك اعتياد مراجعه كرده اند، اقدام كنند.

سردار محمدي در ادامه به عملكرد نيروي انتظامي استان در زمينه مبارزه با مواد مخدر پرداخت و گفت: در شش ماهه نخست سال جاري 699 كيلوگرم انواع مواد مخدر در استان كشف شده و در اين زمينه نيز 29 باند قاچاق مواد مخدر شناسايي و متلاشي شده است.

وي اضافه كرد: در اجراي طرح برخورد با توزيع كنندگان مواد مخدر در استان نيز در مدت مذكور 650 فروشنده مواد مخدر و 453 معتاد دستگير شده اند و معتادان دستگير شده براي ترك به مراكز ترك اجباري اعتياد منتقل شده اند.

به گفته اين مقام انتظامي در شش ماهه نخست امسال همچنين 295 مكان آلوده به مواد مخدر نيز در استان پاك سازي شده است.

ميزان جرائم در خراسان شمالي 7 درصد كاهش داشته است

فرمانده نيروي انتظامي خراسان شمالي در ادامه عنوان كرد: با اجراي طرح هاي پيشگيرانه نيروي انتظامي از ابتداي سال جاري تاكنون ميزان انواع جرائم در استان به نسبت مدت مشابه سال پيش در مجموع هفت درصد كاهش داشته است.

سردار محمدي اضافه كرد: همچنين در اين مدت ميزان كشف جرائم در استان نيز به نسبت مدت مشابه پارسال 9 درصد افزايش داشته است.

وي گفت: بيشترين كاهش جرائم در نيمه نخست امسال مربوط به جرم سرقت از منزل بوده كه به نسبت مدت مشابه پارسال 36 درصد كمتر شده است.

اين مسئول افزود: به طور كلي در شش ماهه ابتدايي امسال، 76 درصد از جرائمي كه در استان روي داده است از سوي نيروي انتظامي كشف و متهمان و مجرمان به مراجع قضايي تحويل داده شده اند.

غالب تماس ها با 110 استان در كمتر از 10 دقيقه عملياتي شده است

فرمانده نيروي انتظامي خراسان شمالي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه از ابتداي سال جاري تاكنون 74 هزار و 978 مورد تماس از سوي مردم استان با مركز 110 نيروي انتظامي برقرار شده است، افزود: از اين تعداد 42 هزار و 743 مورد عملياتي شده است.

به گفته سردار محمدي همچنين 14 هزار و 786 مورد از اين تماس ها نيز با راهنمايي و ارشاد انجام گرفته از سوي كارشناسان پليس پاسخ داده شده است.

وي اضافه كرد: به طور كلي 93 درصد از مجموع عمليات هايي كه پس از تماس شهروندان با مركز 100 نيروي انتظامي استان آغاز شده در كمتر از 10 دقيقه اجرايي شده است.

 

کد خبر 2149320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha