تحولات شبه جزیره کره/

سئول به سرمایه گذاران خارجی چشم دوخته است/ کره جنوبی محکومیت رزمایش خود را اشتباه خواند

سئول به سرمایه گذاران خارجی چشم دوخته است/ کره جنوبی محکومیت رزمایش خود را اشتباه خواند

تصمیم کره جنوبی برای سرمایه گذاری خارجی در مجتمع صنعتی کائه سانگ در کره شمالی و اشتباه خواندن اقدام پیونگ یانگ در محکومیت رزمایش آمریکا، کره جنوبی و ژاپن از سوی سئول از جمله اخبار مرتبط با تحولات شبه جزیره کره است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، یک مقام دولتی کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد: کره جنوبی در حال تنظیم مقررات و قوانین برای سرمایه گذاری خارجی در مجتمع صنعتی کائه سانگ در کره شمالی و دعوت شرکت های خارجی برای راه اندازی عملیات در این مجتمع صنعتی است.

خبر دیگر اینکه "کیم مین سئوک" وزیر دفاع کره جنوبی امروز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در سئول ضمن انتقاد از کره شمالی به خاطر محکومیت رزمایش با آمریکا اعلام کرد که این رزمایش سه جانبه میان سئول، واشنگتن و توکیو یک رزمایش آموزشی با هدف کمک به کشتی های خصوصی برای چگونگی مقابله با بحران ها است. 

وی اقدام کره شمالی را در محکوم کردن رزمایش سه جانبه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن به باد انتقاد گرفت و با متهم کردن پیونگ یانگ به افزایش تنش در شبه جزیره کره اقدام همسایه اش را اشتباه توصیف کرد.

کره شمالی از این رزمایش به عنوان توطئه ای برای آغاز جنگ هسته ای در منطقه یاد کرده و تاکید کرده است در این رزمایش سه جانبه هواپیماهای بمب افکن آمریکا که قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارند، شرکت کرده اند که همین اقدام می تواند تضعیف کننده تلاشها برای ازسرگیری مذاکرات شش جانبه و باعث افزایش تنش ها در شبه جزیره کره شود.

یونهاپ نیز با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک ناو هواپیمابر "یو اس‌ اس جرج واشنگتن" با کره جنوبی و ژاپن در ساحل جنوبی شبه جزیره کره نوشت این رزمایش واکنش تند کره شمالی را به همراه داشته است.

کد خبر 2150637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha