۱۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۸:۳۸

آیت الله مهمان نواز:

معرفی چهره واقعی اسلام مهمترین رسالت روحانیون است

معرفی چهره واقعی اسلام مهمترین رسالت روحانیون است

بجنورد- خبرگزاری مهر: نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: در حال حاضر معرفی چهره واقعی اسلام به جهانیان یکی از مهمترین وظایف روحانیون و طلاب به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله مهمان نواز عصر دوشنبه در دیدار با طلاب و روحانیون حوزه های علمیه خراسان شمالی، یکی از اصلی ترین گام های موفقیت در امور مختلف را داشتن آگاهی و بصیرت نسبت به اهداف ذکر و اظهار کرد: اگر انسان ها اهداف خود را برای خدا خالص کنند، به یقین خداوند نیز آنها را در رسیدن به این هدف ها یاری خواهد کرد.

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری در ادامه فراگیری آموزه های دینی و اسلامی را یکی از مهمترین وظایف طلاب دانست و افزود: کسب علم و معرفت و افزایش اطلاعات در زمینه های مختلف باید از رویکردهای اصلی طلبه ها باشد.

به گفته آیت الله مهمان نواز اگر روحانیان اطلاعات و دانسته های دینی و علمی خود را افزایش دهند به طور حتم در زمینه ترویج و تبلیغ آموزه های دینی نیز موفق تر خواهند بود.

وی اضافه کرد: برای فراگیری علوم مختلف باید ضمن تلاش برای کسب علوم و فنون، همواره مراقب غرور علمی بود چرا که غرور علمی علاوه بر این که رذیلتی اخلاقی به شمار می رود، در مورد تمامی علوم، سبب کاهش سرعت فراگیری می شود.

آیت الله مهمان نواز کسب علم و معرفت در کنار فروتنی و پرهیز از غرور علمی از سوی طلاب و روحانیان را مهم تر از سایر جویندگان علم دانست و تصریح کرد: طلبه ها باید سعی کنند در این زمینه پیشگام باشند.

وی عنوان کرد: روحانیان و علما در طول تاریخ نقشی چشمگیر در هدایت جوامع داشته و همواره برای اعتلای دین اسلام و ترویج آموزه های دینی در تلاش بوده اند.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در حال حاضر نیز روحانیان و طلاب وظیفه دارند که چهره اسلام واقعی را به دنیا نشان دهند.

وی این موضوع را یکی از مهمترین وظایف طلاب و روحانیان برشمرد و گفت: تلاش برای ترویج و گسترش تقوی و پرهیزکاری در جامعه و زنده نگاه داشتن اسلام واقعی و معرفی آن به دنیا باید همواره مد نظر روحانیان و طلاب حوزه های علمیه باشد.

مسؤول پژوهش نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی هم در این مراسم با اشاره به این که امسال هزار و 300 طلبه خواهر و برادر در 14 حوزه علمیه فعال در شهرستان های مختلف این استان مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: همچنین در سال تحصیلی جاری 244 طلبه جدید خواهر و برادر نیز در مدارس علمیه خراسان شمالی پذیرش شده اند.

حجت الاسلام امید سعادتی با بیان این که که از این تعداد 104 طلبه خواهر و 150 طلبه هم برادر هستند، عنوان کرد: امسال هزار و 500 نفر برای تحصیل در حوزه های علمیه خراسان شمالی در آزمون ورودی شرکت داشتند.

به گفته وی در سال تحصیلی جاری 150 مدرس، تدریس طلاب در حوزه های علمیه خراسان شمالی را بر عهده دارند.

 

 

کد خبر 2151166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha