۱۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۵

بهرام افشارزاده:

وزنه‌برداری بود قهرمان کشورهای اسلامی می‌شدیم/ مشکلی برای انتخابات نداریم

وزنه‌برداری بود قهرمان کشورهای اسلامی می‌شدیم/ مشکلی برای انتخابات نداریم

دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد اگر تیم ملی وزنه برداری در سومین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی حضور داشت، کاروان ایران عنوان قهرمانی این دوره را به خود اختصاص می داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام افشارزاده که امروز جمعه مهمان برنامه ورزش و مردم بود در مورد عملکرد کاروان ایران در سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی گفت: ما در این مسابقات با کسب 30 مدال طلا، 17 نقره و 12 برنز پس از کشور میزبان جایگاه دوم را کسب کردیم و فکر می‌کنم این اتفاق خیلی بزرگی است اما متاسفانه پوشش تصویری و خبری خوبی از سوی صدا و سیما از این موفقیت به عمل نیامد. این ورزشکاران به کار بزرگی دست زدند با این اوصاف خانواده آنها و به طور کل جامعه ورزشی کشور از عملکرد آنها بی خبر ماند.

افشارزاده در خصوص از دست رفتن کرسی‌های بین‌المللی ظرف سال‌های گذشته گفت: ایران پتانسیل این را دارد که در مجامع ورزشی دنیا کرسی داشته باشد. امیدوارم سرپرست ورزش آقای صالحی امیری با همکاری کمیته ملی المپیک تدابیری بیندیشند تا بتوانیم در فدراسیون‌هایی چون کشتی، وزنه برداری، تکواندو و دو و میدانی کرسی داشته باشیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک ادامه داد: اگر تیم ملی وزنه برداری هم در این مسابقات حضور داشت با 7 مدال طلایی که از این رشته می گرفتیم قهرمان می شدیم. در اندونزی که بودیم همه می پرسیدند چرا تیم ملی وزنه برداری ایران در این مسابقات شرکت نکرده است. در صورت حضور ایران 5 طلا از آنها کم و 5 مدال طلا به ما اضافه می‌شد و به این ترتیب با اختلاف 10 مدال طلا می‌توانستیم جایگاه نخست این مسابقات را از آن خود کنیم.

افشارزاده در مورد مشکلاتی که برای وزنه برداران المپیکی ایجاد شده است گفت: برای این اتفاق متاسف هستم. رضازاده باید هر چه سریعتر این موضوع را مدیریت کند چرا که حیف است این قهرمانانان خارج از گود باشند.

وی درباره زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: هیچ مشکلی نداریم، کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده هر زمان که بخواهیم می‌توانیم انتخابات را برگزار کنیم. به محض اینکه تکلیف وزارت ورزش مشخص شود انتخابات کمیته هم برگزار خواهد شد.

بهرام افشارزاده با تاکید بر اینکه زمان زیادی تا بازی های آسیایی باقی نمانده است به مشکلات پیش روی ورزش اشاره کرد و گفت: بودجه‌ای که در اختیار ما قرار گرفته بسیار اندک است و جوابگو نیست. اگر بودجه لازم را نداشته باشیم نمی‌توانیم افتخارات دوره قبل در بازی‌های آسیایی و المپیک لندن را تکرار کنیم در برخی از رشته‌ها نیاز به مربی خارجی داریم که با توجه به مشکلات مالی موجود مربیان خارجی را جواب کردند.

کد خبر 2153404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha