۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۱

یک متخصص ارشد تحریم، همراه تیم مذاکره کننده آمریکایی وارد مذاکرات 1+5 می شود 

یک متخصص ارشد تحریم، همراه تیم مذاکره کننده آمریکایی وارد مذاکرات 1+5 می شود 

هیات آمریکایی  در مذاکرات هسته‎ای ژنو شامل یکی از متخصصان ارشد تحریم دولت واشنگتن است که این مساله نشانه مثبتی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز ضمن درج خبر فوق، آن را نشانه ای دانست که آمریکا در حال بررسی راه ‏هایی برای کاهش تحریم‏‎ها علیه ایران است.

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه -نفر سوم وزارت- رهبری هیات مذاکرات ایران و 5+1 را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ژنو به عهده خواهد داشت.

به نوشته رویترز، بحث اصلی مذاکرات، که با حضور انگلیس، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و آمریکا و ایران برگزار خواهد شد، بررسی راه‎ها برای بررسی برنامه هسته‎ای و در نقطه مقابل، امکان کاهش تحریم‎هاست.

تیم آمریکایی هم چنین شامل آدام سوبین -رئیس دفتر کنترل دارایی های خارجی در وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC)- نیز است که یکی از اصلی‎ترین متخصصان مساله تحریم است.

وی از سال 2006 ریاست OFAC و مسئولیت طراحی و تشدید تحریم‎های دولت آمریکا را در راستای اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی را به عهده داشته است.

علاوه بر سوبین، جیمز تیمبی(مشاور ارشد معاون وزیر خارجه در زمینه کنترل سلاح و امنیت بین الملل)، پانیت تالوار (مسئول حوزه ایران، عراق و کشورهای خلیج فارس در بخش امنیت ملی کاخ سفید) و ریچارد نفیو (هماهنگ کننده اصلی در زمینه سیاست تحریم در وزارت خارجه) نیز شرمن را همراهی خواهند کرد.

کد خبر 2154642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha