۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۴۸

بانک جهانی هشدار داد: 

آمریکا قربانی اصلی فاجعه اقتصادی خواهد بود 

آمریکا قربانی اصلی فاجعه اقتصادی خواهد بود 

بانک جهانی هشدار داد که وضعیت اقتصادی موجود در آمریکا سبب بروز فاجعه ای خواهد شد که این فاجعه در درجه اول ایالات متحده را قربانی می کند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، بانک جهانی هشدار داد که اگر هرچه سریعتر سیاستمداران آمریکایی در مورد تعطیلی دولت و سقف بدهی های دولت به توافق نرسند، جهان شاهد بروز یک فاجعه اقتصادی خواهد بود. 

بر اساس هشدار بانک جهانی، آمریکا فقط چند روز از به وجود آوردن یک فاجعه اقتصادی بین المللی فاصله دارد مگر اینکه سیاستمداران این کشور تصمیم به افزایش سقف بدهی های دولت بگیرند. 

بحران در آمریکا از تاریخ اول اکتبر و به دلیل تعطیلی دولت آغاز شده و با وجود گذشت 13 روز از تعطیلی دولت، کنگره آمریکا هنوز اختلاف موجود بر سر تصویب بودجه را حل نکرده است. 

اما مهمتر از تعطیلی دولت، بحث سقف بدهی های دولت آمریکاست که اگر تا تاریخ 17 اکتبر کنگره با افزایش آن موافقت نکند آمریکا و اقتصاد کشورهای مرتبط با ایالات متحده دچار مشکل اساسی می شوند. 

"جیم یانگ کیم"رئیس بانک جهانی با اشاره به مهلت باقی مانده تا تاریخ 17 اکتبر، گفت : ما چند روز بیشتر با یک لحظه بسیار خطرناک فاصله نداریم. من از سیاستگذاران آمریکا می خواهم تا هر چه سریعتر تا پیش از آنکه مهلت موجود در مورد سقف بدهی ها به پایان برسد، در این رابطه تصمیم گیری کنند. 

این هشدار در حالی صادر شده که قرار است امروز یکشنبه رهبران دموکرات و جمهوریخواه در سنای آمریکا با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند. نشست امروز در پی گفتگوهای روز شنبه برگزار می شود. 

در این میان گویا "جان بونر" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، طرحی را در مورد سقف بدهی ها ارائه کرده که به موجب آن به مدت شش هفته سقف بدهی ها افزایش می یابد، اما دموکرات ها با این طرح موافق نیستند.  

 

 

کد خبر 2154897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha