۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۵۷

در تصادف ساختگی امروز؛

دستگاههای مدیریت بحران استان مرکزی غافلگیر شدند

دستگاههای مدیریت بحران استان مرکزی غافلگیر شدند

اراک - خبرگزاری مهر: دستگاههای مدیریت بحران استان مرکزی امروز با تصادف ساختگی که با مسئولیت مدیریت بحران برای ارزیابی سرعت عمل آنها انجام گرفت غافلگیر شدند.

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان مركزی در گفتگو با خبرنگار مهر در توضیح این مانور گفت: این مانور آزمایشی به صورت غافلگيرانه و بدون اطلاع قبلي در سطح شهر اراك با هدف سنجش سرعت عمل و تعامل دستگاههاي اركان مديريت بحران صورت گرفت.

دكتر قنبر فراهاني افزود: دستگاههاي مديريت بحران در جريان برگزاري اين مانور آزمايشي قرار داشتند اما زمان آن براي ارزيابي نحوه عملكرد، اعلام نشده بود.

وی عنوان كرد: در اين تمرين دو اتوبوس به صورت ساختگي و در يك جريان صحنه سازی ماهرانه، در محور اراك- فراهان در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقيقه صبح با يكديگر تصادف كردند و پس از آن هر یک از دستگاهها بدون اینکه بدانند، برای امدادرسانی این حادثه شرکت کردند.

فراهانی اضافه كرد: در اين صحنه ساختگي ۲۰ نفر مصدوم و دو نفر مفقود شدند تا ارزيابي شود در صورت وقوع تصادف در چه وضعيتي قرار داريم و در كدام قسمت با مشكل مواجه هستيم.

وي با بيان اينكه همچنين وقوع آتش سوزي نيز در اين حادثه آزمايشي اتفاق افتاد اضافه كرد: سازمان آتش نشاني و پايانه ها براي استفاده از جرثقيل، هلال احمر براي امدادرساني به مصدومان ، پزشك قانوني و شهرداري براي انتقال فوت شدگان، اورژانس ۱۱۵ و دو بيمارستان شهر اراك در معرض محك قرار گرفتند.

رييس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان تصريح كرد: اين تمرين آموزشي با مسئوليت سازمان مديريت بحران استان و با همكاري تمامي سازمان ها و ارگان هاي ذيربط انجام شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: مصدومان این حادثه گریم شده بودند تا صحنه واقعی تر به نظر برسد و ما بتوانیم عملکرد دو بیمارستان اميرالمومنين و ولي عصر(عج) را در زمان بحران بسنجیم.

مهدی میرزابابایی ادامه داد: تصادف نیز به مانند تصادف اتوبوس محور اراک - قم که دچار سانحه شده بود بازسازی شد.

کد خبر 2154956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha