۱۹ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۳۷

فراهانی خبر داد:

11 حادثه سقوط به علت لغزندگي معابر در اراک/ در مواقع غير ضروري از منزال خارج نشويد

11 حادثه سقوط به علت لغزندگي معابر در اراک/ در مواقع غير ضروري از منزال خارج نشويد

اراک - خبرگزاری مهر: مدير حوادث و فوريتهاي پزشكي استان مركزي از وقوع 11 حادثه سقوط افراد به علت لغزندگی معابر با توجه به بارش برف در شهر اراک خبر داد.

دكتر قنبر فراهاني در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تكنسينهاي اورژانس اراك 11 مورد ماموريت سقوط از سطح همتراز و غير همتراز به علت لغزنگي و يخبندان معابر انجام داده اند كه در این حوادث افراد دچار سقوط از سطح همتراز و سقوط از پشت بام شده بودند.

وی گفت: با توجه به این که زمین خوردن یکی از شایع ترین حوادث در فصل سرما محسوب می شود، برای جلوگیری از حوادث و ضربات فیزیکی ناشی از زمین خوردن، از کفش های مناسب استفاده کنید و مناسب ترین کفش، کفشی است کــه کف آن عاج داشته باشد تــا هنگام راه رفتن تعادل حفظ شده و از سُرخوردن جلوگیری کند.

دکتر فراهانی تاکید کرد: استفاده از چکمه و کفش های پاشنه بلند به علت برهم خوردن تعادل در سطوح لغزنده توصیه نمی شود.

دکتر فراهاني با اشاره به اینکه زمین خوردن در این فصل در کودکان و سالمندان شایع تر است افزود: به دلیل وضعیت سلامت بدن و پوکی استخوان در سالمندان، ‌گاهی یک زمین خوردن و یک ضربه کوچک می تواند سبب بروز شکستگی به ویژه در ناحیه مچ دست یا ناحیه انتهایی فوقانی زانو یا لگن شود. بنابراین توصیه می شود در فصل سرما و در هنگام بارش برف با احتیاط قدم بردارید و حتي المقدور در مواقع غير ضروري از منزال خارج نشويد.
 

کد خبر 2210948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha