۲۱ دی ۱۳۹۲، ۹:۲۱

گزارش خبری/

بارش برف در بخش هایی از استان مرکزی رفت‌وآمد را کند کرد/ تعطیلی برخی مدارس

بارش برف در بخش هایی از استان مرکزی رفت‌وآمد را کند کرد/ تعطیلی برخی مدارس

اراک - خبرگزاری مهر: بارش برف در بخش هایی از استان که از نیمه شب و صبحگاه امروز آغاز شد و همچنان ادامه دارد رفت و آمد مردم و تردد خودروها را کند کرده و در بخش هایی از استان مدارس تعطیل شدند.

 به گزارش خبرنگار مهر، برودت دو روز گذشته در استان مرکزی به بارش دانه های ریز برف رسید و علاوه بر ایجاد شادی و نشاط در میان مردم، مشکلاتی را هم به وجود آورد از جمله اینکه با وجود گذشتن ساعتهایی از بارش برف معابر نمک پاشی نشده و خبری از ماشین آلات برف روبی در کوچه ها نیست.

اکثر مردم با شال و کلاه در خیابان ها در حال تردد هستند و وسیله نقلیه برای انتقال آنان به محل کار کم به خصوص به مراکز کاری بیرون از شهر کم شده است.

تعطیلی برخی مدارس استان

روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی هم در اطلاعیه ای از تعطیلی مدارس اراک و سربند شازند در نوبت صبح امروز( شنبه ) به دلیل بارش سنگین برف و لغزندگی معابر خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است، مدارس ابتدایی شهر و روستا در شهرستان اراک و مقاطع تحصیلی ابتدایی، دوره اول متوسطه (راهنمایی) و دوره دوم متوسطه (دبیرستان) در سربند تعطیل است.

همچنین امتحانات نهایی دانش آموزان انجام می شود و به زمان دیگری موکول نخواهد شد.

ادامه بارش ها

دمای هوای استان در شهرهای مختلف بین 2 تا 17 درجه زیر صفر است و پیش بینی های هواشناسی حکایت از ادامه بارش برف تا چند ساعت آتی دارد.


آمادگی اکیپ های راهداری در جاده های استان/ رانندگان از وسائل ایمنی استفاده کنند

سرهنگ مهدی حسنی رئیس پلیس استان مرکزی با بیان اینکه، 110 اکیپ طرح زمستانه در جاده های استان برای خدمت رسانی در آماده باش هستند افزود: اکیپ های راهداری و امدادی طرح زمستانه در حال آماده باش هستند و پليس راه آمادگي لازم را براي انسداد مسيرها در صورت ضرورت دارد.

وی با این حال از هموطنان تقاضا نمود تا عادی شدن وضعیت جوی، حتی الامکان از ترددهای غیرضروری در راه های ارتباطی استان خودداری کنند و چنانچه قصد سفر دارند قبل از حرکت از سالم بودن وسیله نقلیه خود مطمئن و وسیله نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی زمستانی به ویژه زنجیر چرخ مجهز کنند.

زنده شدن بازی های زمستانی

با شدت گرفتن بارش برف و نشستن چند سانت برف بر روی زمین تعدادی از شهروندان نیز از فرصت استفاده کردند و برای برف بازی به دامان طبیعت رفتند به طوری که بازار برف بازی بین نوجوانان و جوانان داغ شده و برخی هم مشغول ساخت آدم برفی هستند.

کد خبر 2211666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha