۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۲

لاگارد خواستار پایان بحران در آمریکا شد 

لاگارد خواستار پایان بحران در آمریکا شد 

رئیس صندوق بین المللی پول از سیاستمداران آمریکا خواست تا هرچه سریعتر به بحران به وجود آمده در این کشور پایان دهند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، "کریستین لاگارد" گفت : ایالات متحده باید سقف بدهی های دولت را افزایش داده و دولت را بازگشایی کند در غیر این صورت جهان با یک شکست بزرگ روبرو می شود. 

در همین رابطه روز گذشته نیز رئیس بانک جهانی در مورد تبعات ادامه تعطیلی دولت آمریکا و تعیین نشدن سقف بدهی های آن هشدار داده بود. 

لاگارد در ادامه افزود : مقامات آمریکایی باید این نکته را درک کنند که درمان دیگری به غیر از افزایش سقف بدهی ها برای خروج از این وضعیت وجود ندارد. 

بر اساس این گزارش، روز گذشته نشستی در واشنگتن با حضور مقامات و نمایندگان کشورهای مختلف در صندوق بین المللی پول و بانک جهانی برگزار شد که مهمترین موضوع مطرح شده در آن بحران موجود در آمریکا بود. 

هرچند فقط سه روز تا تصمیم گیری در مورد سقف بدهی های دولت آمریکا زمان باقی مانده و هنوز هیچ نشانه ای مبنی برای توافق میان جمهوریخواهان و دموکرات ها  بر سر این موضوع دیده نمی شود، اما با این وجود اغلب شرکت کنندگان در نشست روز گذشته معتقد بودند که تا روز پنجشنبه هفته جاری این مشکل حل خواهد شد.

اگر تا تاریخ 17 اکتبر، در مورد بدهی های دولت تصمیم گیری نشود، مشکلی جدی برای آمریکا رخ می دهد.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در خصوص این بحران گفته بود : اگر این کشور در پرداخت بدهی هایش عقب بیفتد، تاثیری مخرب بار اقتصاد جهان خواهد داشت. رای دادن به اینکه وزارت دارایی بتواند حساب هایش را صاف کند، امتیازدهی به من نیست. هیچ کس حق ندارد به اقتصاد کشور ضربه بزند، آن هم صرفا به این دلیل که چند فقره قانون را نمی پسندد.

 

 

کد خبر 2155639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha