۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۷:۴۹

مجیدی:

عدم حمایت متولیان فرهنگی از هنر عکاسی/ جشنواره زمان از حضور عکاسان سراسر کشور محروم شد

عدم حمایت متولیان فرهنگی از هنر عکاسی/ جشنواره زمان از حضور عکاسان سراسر کشور محروم شد

اراک - خبرگزاری مهر: داور پنجمین جشنواره عکس زمان ضمن انتقاد به بی توجهی متولیان فرهنگ و هنر به هنر عکاسی گفت: امسال به دلیل عدم حمایتها از حضور عکاسان سراسر کشور به اراک محروم شدیم.

حمیدرضا مجیدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این جشنواره طی چهارسال گذشته با حضور عکاسان سراسر کشور برگزار می شد که امسال به دلیل نداشتن اسپانسر و کمبود بودجه از حضور عکاسان محروم شدیم و شجنواره به صورت مجازی برگزار شد.

وی با بیان اینکه شرکت پتروشیمی از جشنواره دوم تا چهارم اسکان و پذیرایی عکاسان را متقبل شد گفت: عکاسان با حضور در استان مرکزی می توانستند هنر، معماری و صنعت این استان را در قاب تصویر ماندگار کنند.

مجیدی ادامه داد: همچنین عکس زمان با دستمایه قرار دادن زمان که به نوعی به عرفان و فلسفه و شیوه زندگی مردم در عصر حاضر مربوط می شود می تواند مرجع مطالعاتی خوبی برای جامعه شناسان و کارشناسان علوم اجتماعی قرار گیرد.

داور پنجمین جشنواره عکس زمان افزود: امسال پنج هزار و 325 عکس از آثار عکاسی از 623 عکاس سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره عکس زمان در شهر اراک ارسال شد که نسبت به سال قبل افزایش داشت.

وی با تاکید بر رشد کیفی و کمی آثار رسیده به جشنواره گفت: از بین این آثار رسیده 70 عکس از 60 عکاس کشور انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره به اهمیت زمان در زندگی می پردازد اظهارداشت: این جشنواره در دو بخش "الف"، شامل عناوین پیشنهادی: زمان و حماسۀ سیاسی و اقتصادی - زمان، امید و معنویت  زمان، ایثار و شهادت، زمان و انتظار، و بخش "ب" با عنوان نگاه آزاد و خلاق به مفهوم زمان، برگزار شده است.

مجیدی ادامه داد: که در بخش الف 25 آثار و در بخش ب 54 آثار عکسان انتخاب شده است.

داور پنجمین جشنواره عکس زمان ادامه داد: پس از انتخاب عکسهای ارسالی این عکسها در در وب سایتهای artmarkazi.ir و سایت عکاسی (akkasee.com) و پایگاه عکس چیلیک (chiilick.com) به نمایش گذاشته شده است که علاقمندان در سراسر کشور می توانند از این آثار دیدن کنند.

گفتنی است پنجمین جشنواره سراسری عکس زمان به همت حوزه هنری استان مرکزی برگزار شد که طی آن آثار برتر انتخاب و معرفی شدند.

کد خبر 2156341

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha