۲۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۹

تقی نژاد:

فرهنگ ایمنی باید در جامعه نهادینه شود

فرهنگ ایمنی باید در جامعه نهادینه شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مديرعامل شركت گاز استان خراسان شمالي گفت: برای جلوگیری از حوادث مختلف، فرهنگ ایمنی باید در جامعه نهادینه شود.

حسین تقی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: توجه شهروندان به رعایت نکات ایمنی در استفاده صحیح از وسایل گاز سوز و کاهش خطرات ناشی از نشت گاز تاثیر زیادی دارد.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما بر ضرورت توجه بیش از پیش شهروندان به رعایت موارد و نکات ایمنی اظهارداشت: توجه به نصب اتصالات لوازم گاز سوز، عدم استفاده از بخاری های بدون دودکش در محیط های بسته، کنترل و بررسی لوله های بخاری و آب گرمکن ومسیرهای دودکش و کلاهک های روی پشت بام می تواند خطرات ناشی از نشست گاز شامل انفجار و آتش سوزی، گازگرفتگی، مسمومیت و خفگی را به شدت کاهش دهد.

تقی نژاد با اشاره به اینکه همه ساله تعدادی از هموطنان به دلیل عدم توجه به رعایت نکات ایمنی و مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست می دهند تاکید کرد: شهروندان در صورت ضرورت و احساس خطر از نحوه اتصالات وسایل گاز سوز می بایست به افراد متخصص مراجعه و یا با تلفن 194 تماس حاصل نمایند.

 وی با بیان اینکه عدم رعايت نكات ايمني، بعضا نشئت گرفته از بی اطلاعی و یا عدم توجه کافی شهروندان است تاکید کرد: اطلاع رسانی صحیح و بالا بردن آگاهی شهروندان از نکات ایمنی می تواند در مصونیت جان افراد و کاهش حوادث احتمالی نقش بسزایی ایفا کند.

تقی نژاد خواستار نهادینه کردن فرهنگ ايمني به عنوان يك اصل مهم در جامعه شد و گفت: شهروندان عزیز با اهتمام جدی به این امر، در کاهش مرگ و میرهای ناشی از مسمومیت و نشت گاز، نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته گاز گرفتگی در شهر بجنورد جان دو دانشجو دانشگاه بجنورد را گرفت و یک دانشجوی دیگر را راهی بیمارستان کرد.

کد خبر 2157106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha