۱۹ اسفند ۱۳۹۲، ۹:۱۸

تقی نژاد:

90 درصد مردم خراسان شمالی از نعمت گاز طبیعی برخوردارند

90 درصد مردم خراسان شمالی از نعمت گاز طبیعی برخوردارند

بجنورد - خبرگزاری مهر: مديرعامل شركت گاز استان خراسان شمالي گفت: بیش از 90 درصد مردم این استان هم اکنون از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

حسین تقی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هم اکنون از جمعیت 867 هزار نفری خراسان شمالی، جمعيتي بالغ بر 788 هزار و 753 نفر، در قالب 212 هزار و 139 مشترک از نعمت گاز طبيعي بهره مند هستند.

وی با اشاره به برخورداری 17 شهر استان و 323 روستا از گاز طبیعی اظهارداشت: با تلاشهای انجام شده و اجرای موفقیت آمیز سه هزار و 946 کیلومتر شبکه توزیع در استان 99.5 درصد خانوارهای شهری به استثناء شهر راز و 56 درصد خانوارهای روستایی به گاز طبیعی دسترسی دارند.

تقي نژاد تعداد انشعابات نصب شده در سطح استان را 120 هزار و 127 انشعاب عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به ابتدای تاسیس استان از رشد 146 درصدی برخوردار بود ه است.

وی اظهار امیدواری کرد که در بخش روستایی با انجام پروژه های سال آینده و آغاز عملیات گازرسانی به 142 روستای این استان، میزان برخورداری خانوارهای روستایی از گاز طبیعی به 78 درصد و درپایان سال 94 این میزان به 90 درصد افزایش یابد.

تقی‌نژاد افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده عملیات گازرسانی به 63 روستا در شهرستان بجنورد و راز وجرگلان،29 روستا در شهرستان شيروان، 9 روستا در شهرستان اسفراين، 37 روستا در شهرستان مانه و سملقان و 12 روستا در شهرستان فاروج از سال آینده آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی اظهار داشت: هم اکنون عملیات گاز رسانی به 11 روستاي گرمه و جاجرم در حال اجراست.

وی بر اولويت کار گاز رسانی به روستاها بر اساس مصوبات سفر مقام معظم رهبري به استان و مصوبات مجلس تاکید کرد.

تقی‌نژاد یاد آور شد: بر این اساس تلاش برای گازرساني به روستاهايي كه در 15 كيلومتري خطوط انتقال گاز قرار گرفته اند در اولویت برنامه های این شرکت قراردارد.

کد خبر 2253079

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha