۲۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۱۳

همزمان با هفته دولت/

45 پروژه شرکت گاز در خراسان شمالی افتتاح می شود

45 پروژه شرکت گاز در خراسان شمالی افتتاح می شود

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی از بهره برداری 45 پروژه گازرسانی و تقویت شبکه گاز در شهرستان های مختلف این استان همزمان با هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین تقی نژاد ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در هفته دولت امسال شرکت گاز خراسان شمالی 45 پروژه گازرسانی و تقویت شبکه گاز را در چند شهرستان این استان به بهره برداری می رساند و علاوه بر این در مناسبت مذکور عملیات گازرسانی به 70 روستای استان از محل برکات سفر مقام معظم رهبری نیز آغاز می شود.

وی اضافه کرد: در هفته دولت امسال طرح های گازرسانی به یک شهر، 36 روستا، دو پروژه مسکن مهر، یک پروژه خط انتقال، دو پروژه تقویت شبکه و سه پروژه گازرسانی به صنایع در شهرستان های مختلف خراسان شمالی به بهره برداری می رسند.

تقی نژاد اظهار داشت: این طرح ها در 811 کیلومتر و چهار هزار و 53 انشعاب، با اعتباری حدود 33 میلیون تومان احداث شده و با بهره برداری از آن هفت هزار و 541 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

به گفته وی همچنین در هفته دولت امسال عملیات گازرسانی به 70 روستای خراسان شمالی از محل اعتبارات سفر رهبری به این استان با اعتباری بیش از 46 میلیارد تومان آغاز می شود که در این طرح ها 570 کیلومتر خط انتقال گاز و هفت هزار و 620 انشعاب گاز ایجاد شده و پس از بهره برداری هشت هزار خانوار نیز از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

تقی نژاد اضافه کرد: در هفته دولت امسال طرح گازرسانی به شهر راز که با اعتبار دو میلیارد تومانی با 40 کیلومتر شبکه احداث شده و نیز خط انتقال 12 اینچ پیش قلعه- راز با اعتبار 10 میلیارد تومانی  به بهره برداری می رسند و هزار و 526 خانوار از مزایای آن استفاده می کنند.

وی در مورد پروژه های گازرسان روستایی قابل افتتاح در هفته دولت امسال، اظهار داشت: به این مناسبت طرح گازرسانی به 36 روستای خراسان شمالی افتتاح می شود که از این تعداد 11 روستا در شهرستان بجنورد، 10 روستا در جاجرم، پنج روستا در شیروان، شش روستا در فاروج، سه روستا در مانه و سملقان و یک روستا نیز در شهرستان اسفراین واقع شده اند.

تقی نژاد روستاهای سلولی، شاه اجاق، عبدالله آباد، قشلاق عبدل آباد، شهرک خطاب، بازخانه، پاقلعه، رشوانلو، باباامان، حمید و کلاغ آشیان را 11 روستای شهرستان بجنورد عنوان کرد که طرح گازرسانی به آنها در هفته دولت به صورت رسمی افتتاح می شود.

وی روستاهای قمیطه، خراشا، جربت، ملاویس، کرف، موری، قلی، کلاته ترک ها، کلاته شور و قره چه رباط را نیز 10 روستای شهرستان جاجرم ذکر کرد که در هفته دولت پروژه گازرسانی به آنها به بهره برداری می رسد.

این مسؤول اضافه کرد: همچنین در این هفته در شهرستان شیروان طرح گازرسانی به روستاهای رزمغان، مشهد طرقی سفلی، مشهد طرقی علیا، سنگ چین و ورگ و در شهرستان فاروج نیز گازرسانی به روستاهای حصار اندف، قلعه صفا، طرقی سفلی، کوران ترکیه و کوران کردیه افتتاح می شود.

وی اظهار داشت: در هفته دولت امسال در شهرستان مانه و سملقان نیز طرح های گازرسانی به روستاهای کلاین، توپ چنار و گرمک و در شهرستان اسفراین هم طرح گازرسانی به روستای امین آباد به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 2349306

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha