۱۰ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۳۰

تقی نژاد:

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی 11 درصد بیشتر شد

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی 11 درصد بیشتر شد

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: امسال مصرف گاز خانگی در این استان به نسبت مدت مشابه پارسال 11 درصد بیشتر شده اما مصرف گاز در بخش صنایع تغییر چندانی نکرده است.

حسین تقی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون دو میلیارد و 70 میلیون مترمکعب گاز در خراسان شمالی در بخش خانگی و صنعتی مصرف شده است.

به گفته وی مصرف گاز در بخش خانگی در این استان به نسبت مدت مشابه پارسال 11 درصد بیشتر شده اما در بخش صنعت تغییر چندانی نکرده است.

تقی نژاد اضافه کرد: این افزایش مصرف در حالی روی داده که امسال به نسبت سال گذشته شمار مشترکان گاز خراسان شمالی 12 درصد بیشتر شده است.

وی در ادامه با بیان این که اکنون در این استان تعداد 773 هزار و 452 نفر از جمعیت 867 هزار نفری خراسان شمالی در قالب 217 هزار و 499 خانوار از نعمت گاز برخوردار هستند، اظهار کرد: این میزان در ابتدای تشکیل خراسان شمالی در سال 83 حدود 283 هزار نفر بود.

او شمار مشترکان گاز استان را نیز 210 هزار و 110 واحد مسکونی،‌ اداری و صنفی ذکر کرد و افزود: این تعداد در ابتدای تشکیل استان 72 هزار مشترک بود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی مصرف کننده عمده و صنعتی در استان را هم 227 واحد ذکر کرد.

تقی‌نژاد با بیان این که هم‌اکنون سه هزار و 894 کیلومتر شبکه گاز در استان اجرا شده است، اظهار داشت: تعداد انشعابات گاز در این استان نیز اکنون 119 هزار و 838 مورد است.

وی در مورد گازرسانی به شهرها و روستاهای خراسان شمالی عنوان کرد: اکنون 17 شهر از 18 شهر این استان از نعمت گاز برخوردارند و به 323 روستای این استان نیز گازرسانی شده است.

 

 

کد خبر 2224820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha