۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۱۳

تقی نژاد:

72 روستای خراسان شمالی طی یک سال گذشته گازرسانی شد

72 روستای خراسان شمالی طی یک سال گذشته گازرسانی شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: در مدت یک سال گذشته از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید 72 روستای جدید در این استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین تقی نژاد صبح سه شنبه در بازدید از پروژه های گازرسانی خراسان شمالی به وضعیت شرکت گاز این استان پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر چهار هزار و 226 کیلومتر شبکه انتقال گاز در این استان وجود دارد در حالی که این میزان در ابتدای تشکیل استان در سال 83 حدود 968 کیلومتر بود.

وی با اشاره به افزایش 337 درصدی میزان شبکه گازرسانی در خراسان شمالی، اضافه کرد: تنها در طول یک سال گذشته از دولت تدبیر و امید 611 کیلومتر به شبکه گازرسانی استان اضافه شده است.

تقی نژاد تعداد انشعابات گاز در خراسان شمالی در حال حاضر را 119 هزار و 864 انشعاب اعلام و اظهار کرد: این تعداد در ابتدای تشکیل استان 48 هزار و 918 انشعاب بود.

به گفته وی در این زمینه نیز 145 درصد پیشرفت نسبت به ابتدای تشکیل خراسان شمالی صورت گرفته است.

این مسؤول اضافه کرد: تنها در مدت یک سال فعالیت دولت یازدهم هشت هزار و 135 انشعاب به شمار انشعابات گاز در خراسان شمالی افزوده شده است.

وی شمار مشترکان گاز طبیعی در استان را 218 هزار و 927 مشترک اعلام کرد و گفت: این تعداد در ابتدای تشکیل خراسان شمالی 72 هزار و 279 مشترک بود که در این سال ها با افزایش 203 درصدی به رقم فوق الذکر رسیده است.

تقی نژاد اظهار داشت: در طول یک سال فعالیت دولت یازدهم 21 هزار و 283 مشترک به تعداد مشترکان گاز طبیعی در خراسان شمالی اضافه شده است.

وی با اشاره به این که اکنون 18 شهر در خراسان شمالی گازدار هستند؛ این تعداد را در ابتدای تشکیل استان 9 شهر ذکر و اضافه کرد: شمار شهرهای گازدار خراسان شمالی در حال حاضر به نسبت ابتدای تشکیل استان 100 درصد بیشتر شده در حالی که تنها در یک سال گذشته شهروندان دو شهر دیگر خراسان شمالی از نعمت گاز بهره مند شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان شمار روستاهای گازدار خراسان شمالی را 359 روستا اعلام کرد و گفت: این تعداد در ابتدای تشکیل استان 26 روستا بود که در این زمینه نیز هزار و 281 درصد افزایش روی داده است.

به گفته وی تنها در مدت یک سال گذشته از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید 72 روستای جدید در این استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.

تقی نژاد مجموع خانوارهای بهره مند از گاز طبیعی در خراسان شمالی را 226 هزار و 192 خانوار ذکر و اظهار کرد: این تعداد در ابتدای تشکیل استان 79 هزار خانوار بود.

کد خبر 2353110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha