۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۵۴

تا پایان سال آینده؛

تمامی روستاهای خراسان شمالی گازکشی می شوند

تمامی روستاهای خراسان شمالی گازکشی می شوند

بجنورد- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: تا پایان سال ۹۵ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین تقی نژاد صبح یکشنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت اظهار کرد: همزمان با این هفته طرح گازرسانی به ۳۶ روستای استان در شهرستان های مختلف به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: برای اجرای این پروژه ها حدود ۴۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و با بهره برداری از آنها شش هزار خانوار روستایی در خراسان شمالی از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

تقی نژاد ادامه داد: در طرح های گازرسانی به این ۳۶ روستا در مجموع ۳۱۰ کیلومتر شبکه و پنج هزار انشعاب ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: پروژه محور کواکی شامل گازرسانی به روستاهای کواکی، ریزه و رشوانلو در شهرستان فاروج و پروژه های محور اوغاز شامل روستاهای اوغاز تازه، اوغاز کهنه، بوانلو، آلاشلو، شکرانلو و چپانلو، محور گدوکانلو شامل روستاهای زرتانلو و بی بهره، محور توکور شامل روستاهای برزو، قولانلو علیا و قلانلو سفلا و پروژه محور گلیان شامل روستاهای گرماب، بلقان سفلی، بلقان علیا، ملاباقر و شهرک گلیان در شهرستان شیروان از جمله طرح های قابل بهره برداری در هفته دولت امسال در شهرستان های فاروج و شیروان هستند.

تقی نژاد ادامه داد: همچنین در شهرستان بجنورد نیز پروژه محور قشلاق کاره شامل روستاهای قشلاق کاره و رئین، محور قتلیش شامل روستاهای قتلیش بالا، پسین دره، پیربز و قتلیش پایین و خط تغذیه هشت اینچ به بهره برداری می رسد.

حسین تقی نژاد مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی

به گفته وی همچنین در شهرستان اسفراین نیز پروژه گازرسانی محور الست شامل روستاهای مقصودآباد، دهنه شیرین، قنبرباغی، گسک، الست سفلی، الست علیا و گپز و در شهرستان مانه و سملقان نیز پروژه محور عشق آباد شامل خط تغذیه ۱۶ اینچ و ۱۲ اینچ و روستاهای آغمزار، گزآباد و عشق آباد همزمان با هفته دولت افتتاح می شوند.

تقی نژاد اضافه کرد: در شهرستان راز و جرگلان نیز پروژه محور غلامان- پوستین دوز شامل غلامان و خط انتقال راز- غلامان به بهره برداری می رسند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان این که اکنون ۲۱ شهر و ۴۲۱ روستای این استان گازدار شده اند، اظهار کرد: از مصوبه گازرسانی به ۴۱۰ روستای خراسان شمالی که در سفر مقام معظم رهبری به تصویب رسید تاکنون ۱۴۵ روستا گازدار شده اند، گازرسانی به ۱۴۸ روستا در حال اجرا بوده و به صورت میانگین ۵۰ درصد پیشرفت دارند و گازرسانی به ۱۱۷ روستای دیگر نیز باقی مانده که در سال جاری عملیات آنها آغاز می شود.

وی تصریح کرد: با انجام این طرح ها، تا پایان سال ۹۵ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی گازرسانی شده و اهالی آن از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

کد خبر 2893293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha