۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۳۷

همزمان با هفته دولت؛

۵ طرح کشاورزی در فاروج به بهره برداری رسید

۵ طرح کشاورزی در فاروج به بهره برداری رسید

فاروج- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته دولت پنج طرح کشاورزی در شهرستان فاروج این استان به بهره برداری رسید.

عبدالله یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر، از افتتاح پنج طرح و پروژه کشاورزی در شهرستان فاروج همزمان با هفته دولت امسال خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح ها بیش از شش میلیارد ریال تسهیلات در اختیار مجریان طرح ها قرار گرفته بود.

وی با بیان این که اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه های کشاورزی مزبور از محل کمک های فنی و اعتباری، ملی و استانی تأمین شده بود، اضافه کرد: همچنین برخی از طرح ها نیز از محل اعتبارات خاص سفر مقام معظم رهبری تامین اعتبار شده بودند.

یوسفی اجرای آبیاری تحت فشار ۱۶۶ هکتار به منظور استفاده بهینه از منابع آبی و افزایش حداکثری تولید محصول در واحد سطح و احداث خط انتقال آب با لوله به طول سه کیلومتر به منظور استفاده بهینه از منابع آبی و افزایش حداکثری تولید محصول در واحد سطح را از جمله طرح های کشاورزی افتتاح شده در شهرستان فاروج همزمان با هفته دولت امسال عنوان کرد.

وی افزود: ایجاد استخر ذخیره آب کشاورزی و برق رسانی، تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و احداث جاده دسترسی بین مزارع به طول سه کیلومتر با هدف استفاده بهینه از منابع اب و افزایش حداکثری تولید محصول در واحد سطح از دیگر پروژه های افتتاحی در این شهرستان بودند.

یوسفی با بیان این که در هفته دولت امسال در مجموع ۸۲ پروژه و طرح در بخش کشاورزی، دامی، صنعتی، خدماتی، عشایر، منابع طبیعی و ترویج و تحقیقات در خراسان شمالی به بهره برداری رسید، اضافه کرد: از مجموع این طرح ها ۴۶ مورد مربوط به آب و خاک، ۱۰ مورد در بخش تولیدات دامی و ۱۰ طرح نیز در بخش منابع طبیعی بودند.

به گفته وی افزون بر این ۹ طرح نیز در حوزه عشایر، سه طرح در بخش ترویج و تحقیقات و مابقی نیز در بخش شیلات، صنایع کشاورزی، تولیدات گیاهی و سایر بخش ها بودند که همزمان با هفته دولت افتتاح شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با هفته دولت در شهرستان ۵۲ هزار نفری فاروج که در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد، مرکز خراسان شمالی واقع شده است، در مجموع ۴۲ طرح در بخش های عمرانی، کشاورزی، خدماتی و تولیدی به بهره برداری رسید.

کد خبر 2898186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha